زالی: پایه حقوق دستیاران پزشکی افزایش یافت

به گزارش مجله آی سیب، فرماند ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: در زمینه برطرف مسایل دستیاری پایه حقوق به سه میلیون افزایش یافته است.

زالی: پایه حقوق دستیاران پزشکی افزایش یافت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی فرماند ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران صبح امروز در آیین تجلیل از رتبه های برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی سال 1400که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گشت، اظهار کرد: رزیدنت های تخصصی با تعصب به سختی کوشش نموده و این رتبه ها را کسب نموده اند و نزدیک به 60 نفر رتبه های برتر را کسب نموده اند. 1336دستیار تخصصی در حال تحصیل در دانشگاه هستند و امروزه 51 رشته فلوشیپ و هشت رشته فلوشیپ دندان پزشکی نیز در دانشگاه علوم پزشکی داریم.

زالی گفت: در ابتکارات آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول کشوری را کسب نموده است من از دستیاران متخصص و فوق تخصص درخواست دارم که به اصول اخلاقی کاملا پایبند باشید و بعد از فارغ التحصیلی این اصول باید باقی بماند.

او اضافه نمود: اگر امروزه هفت ماه از برنامه های روز پزشکی آگاه نباشید دچار خلا علمی خواهید شد شرکت های دانش بنیان با پذیرش ریسک های خلاقانه زمینه های خلق دانش را فراهم نمایند.

او بیان نمود: بستر سازی خوبی برای شرکت های دانش بنیان در دانشگاه فراهم و اولین فلوشیپ آموزش فناورانه راه اندازی و 350 نفر در این فلوشیپ ثبت نام نموده اند توانمندسازی اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خوبی اجرا شده و دستیاران تخصصی نقش مهمی در ارتقای سلامت اجتماعی جامعه را دارند و دستیاران می تواند یک تحلیل گر سلامت باشد در زمینه برطرف مسایل دستیاری پایه حقوق به سه میلیون افزایش یافته و تبدیل دستیاری به شغل با پیگیری معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال اجرا است تا مشکل حقوق دستیاران در بودجه سلامت کشور برای سال آینده را بر طرف کنیم.

زالی تاکید نمود: بحث حواشی ظرفیتی پاسخ مناسبی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت داده شده است و نباید در این خصوص هیجانی عمل گردد، زیرا سلامت مردم و جامعه به خطر می افتد موضوع افزایش ظرفیت پزشکی در آمریکا به ازای هر هفت هزار نفر یک متخصص زنان داریم که در کشورمان نیز تقریبا آمار متخصص زنان نسبت به جمعیت همین اندازه است یک تغییر در تعرفه های بیهوشی در سال 94 ایجاد شد این موضوع سبب شده تا بسیاری از کرسی های بیهوشی خالی بماند.

در ادامه مراسم محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رتبه های برتر تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه از رشد خوبی برخوردار بوده و تعداد زیادی در دانشگاه علوم پزشکی رتبه های برتر را کسب نموده است. امروزه 24 رشته فوق تخصصی در دانشگاه آموزش داده می گردد.

او ادامه داد: در سال 93 ما رتبه اول را در حوزه آموزش داشته و بعد از یک فرایند نزولی داشته که بالای خوب توانسته به جایگاه خوبی برسیم و جایگاه نهایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعد از تهران در رتبه دوم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1912

به "زالی: پایه حقوق دستیاران پزشکی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: پایه حقوق دستیاران پزشکی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید