نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان برگزار می گردد

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از برپایی نمایشگاه صنایع دستی این استان در کشور لبنان اطلاع داد.

نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در جلسه هماهنگی نمایشگاه مذکور که با حضور محمد مهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان و جمعی از هنرمندان مطرح استان قم برگزار گردید، گفت: امیدوار هستیم که نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان که در اواخر آذرماه برپا می شود، مقدمه همکاری های بیشتر در زمینه گردشگری، فرهنگی و آموزشی میان ایران و کشور لبنان را فراهم سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: هنرمندان قم در بعضی از رشته های صنایع دستی مانند قالی دستبافت، معرق کاری، منبت کاری، کاشی و سفال، خرمهره سازی، سنگ تراشی، خراطی چوب، تراش سنگ های قیمتی و انگشتر سازی در کشور سرآمد هستند و توانایی بالایی در برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی دارند.

یزدانی اضافه کرد: همچنین این اداره کل در جهت توسعه هنرهای اسلامی و ترویج صنایع دستی ظرفیت و توانایی لازم جهت برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی با حضور اساتید مجرب و متخصص را دارد.

او با بیان این که شهر قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی ایران و شهر بیروت به عنوان مظهر مقاومت اسلامی در دنیا شناخته می شوند گفت: این دو شهر می­توانند در زمینه گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی - تاریخی مراوده و همکاری داشته باشند.

یزدانی گفت: برای حفظ میراث کهن سال و شیعی لبنان، این اداره کل از لحاظ فنی و حرفه ای این توانایی را دارد تا آثار تاریخی و میراث فرهنگی لبنان را مرمت و بازسازی نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 288

به "نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی قم در لبنان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید