نماینده عراقی: سفر ظریف ارتباطی به پیام تهران به واشنگتن ندارد

به گزارش مجله آی سیب، یک نماینده مجلس عراق از ائتلاف الفتح تأکید کرد که سفر وزیر خارجه ایران به بغداد ارتباطی به تحویل پیامی از جانب تهران به نخست وزیر عراق جهت انتقال به واشنگتن یا ریاض ندارد.

نماینده عراقی: سفر ظریف ارتباطی به پیام تهران به واشنگتن ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فاضل جابر نماینده مجلس عراق گفت که سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به بغداد یک سفر عادی است و ارتباطی به هیچ گونه درخواست عراق برای ایفای نقش میانجی بین تهران و واشنگتن یا ریاض ندارد و هیچ پیامی از تهران در این باره وجود ندارد.

جابر در مصاحبه با وبگاه المعلومه شرح داد که عراق روابط قوی با همسایه خود ایران دارد، روابطی گسترده در زمینه های مختلف امنیتی و اقتصادی و این طبیعی است که چنین سفری به ویژه برای دیدار با اعضای کابینه جدید صورت گیرد.

ظریف که امروز یکشنبه در رأس هیأتی به بغداد سفر کرده با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و دیگر مقامات این کشور از جمله فؤاد حسین همتای عراقی خود دیدار کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی اعلام کرد که منطقه ما نیاز به آرامش دارد و گفت: برای ما عراق قوی و پر از صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همسایگان از اهمیت برخوردار است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1135

به "نماینده عراقی: سفر ظریف ارتباطی به پیام تهران به واشنگتن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: سفر ظریف ارتباطی به پیام تهران به واشنگتن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید