نمود فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس و دهکده توریستی سد امند در نمایشگاه تهران

به گزارش مجله آی سیب، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در حالی سپری می گردد که غرفه های منطقه آزاد ارس و همچنین دهکده توریستی سد امند در مناطق نمونه گردشگری کشور به معرفی ظرفیت ها و ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی می پردازند.

نمود فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس و دهکده توریستی سد امند در نمایشگاه تهران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس و مجموعه فرهنگی و دهکده توریستی سد امند ازجمله ظرفیت های برجسته استان در حوزه گردشگری محسوب می شوند که در سال های اخیر با توسعه زیرساخت های خود بخش عمده ای از سفرهای آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس 25 بهمن ماه 98 در حاشیه روز سوم نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، گفت: با توجه به اقلیم منطقه و تمایل حضور و خرید گردشگران در نیمه اول سال، ما در سازمان منطقه آزاد ارس برای توزیع مسافرت ها در طول سال برنامه های مختلفی را طراحی و اجرا نموده ایم که یکی از مهم ترین این برنامه ها، جشنواره زمستانی است.

یوسف داداش زاده اضافه نمود: اجرای جشنواره جریان سرمایه گذاری در تأسیسات گردشگری این منطقه آزاد را را تقویت نموده تا بازار نوپا و درعین حال قدرتمند ارس از شرایط عادی خود فاصله نگیرد چون بخش بزرگی از اقتصاد این منطقه آزاد با فعال بودن بازار ارس پویاست.

او در ادامه با اشاره به مسئولیت اجتماعی مناطق آزاد، اضافه نمود: هر شخص حقیقی و حقوقی در جامعه دارای مسئولیت اجتماعی است. در مناطق آزاد هم سازمان های این مناطق عهده دار این مطلب هستند و با اینکه این مناطق ماهیتاً بنگاه مالی اند، اما به علت وجود سکونتگاه، این موضوع در مناطق آزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسئولیت اجتماعی هم نسبت به ساکنین مدنظر قرار می گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان ارس با تأکید بر اینکه مناطق آزاد کشور نقش حاکمیتی دارند و بیشتر باید بسترساز حضور سرمایه گذاران در این مناطق باشند، اظهار کرد: طرح تدوین ژئوپارک ارس با هدف تبدیل این ژئوپارک به یکی از ژئوپارک های بین المللی و بین چند کشوری با جدیت در حال انجام است.

او در ادامه از تعاملات و جلسات برپاشده در غرفه ارس در راستای توسعه این صنعت در این منطقه اطلاع داد و بیان نمود: طی سه روز گذشته تعاملات مؤثری بین سرمایه گذاران و فعالان این حوزه با این منطقه آزاد برقرارشده که به دنبال آن بسته های سفر به ارس برای عید و تابستان جهت ورود گردشگران طراحی شد.

مدیر پروژه دهکده توریستی سد امند نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری تهران زمینه لازم را جهت دیده شدن فرصت طلائی سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم ساخت، ادامه داد: طی روزهای گذشته با حضور سرمایه گذاران مختلف از سراسر کشور تفاهم نامه های متعددی در راستای سرمایه گذاری کلان و بخشی در این مجموعه منعقد شد.

یاشار بهاورنیا، در ادامه با تأکید به اینکه برای توسعه منطقه سد امند تسهیل امور توسط مسئولان استانی نیازی مبرم است، مطرح کرد: فاز نخست این مجموعه سال جاری به بهره برداری رسید که در تلاشیم تا بتوانیم فاز دوم آن را که شامل هتل و مجموعه های تفریحی است را با مساعدت های مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری برسانیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 685

به "نمود فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس و دهکده توریستی سد امند در نمایشگاه تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمود فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس و دهکده توریستی سد امند در نمایشگاه تهران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمود فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس و دهکده توریستی سد امند در نمایشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید