هروی: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، گنج زاده باید نقش دو قهرمان را در کالبد یک نفر ایفا کند

به گزارش مجله آی سیب، سرمربی تیم ملی کاراته گفت:کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، چون این بازیکن از زمان اعلام جهت کسب سهمیه برای رسیدن به این مهم تلاش کرد، اما در نهایت تنها قوانین حریف او شد.

هروی: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، گنج زاده باید نقش دو قهرمان را در کالبد یک نفر ایفا کند

شهرام هروی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص اعلام اسامی نفرات المپیکی و عدم حضور پورشیب در المپیک توکیو گفت: متاسفانه کاراته دنیا در اولین حضور خود در رقابت های المپیک از حضور یکی از بهترین های این رشته محروم است. بازیکنی که در رنکینگ WKF صدرنشین وزن خود است، اما متاسفانه به دلیل قوانین فدراسیون دنیای، شانس حضور در المپیک را از دست می دهد و بازیکنانی خیلی ضعیف تر از او در این وزن در المپیک حضور پیدا خواهند کرد.

وی شرح داد: این درست است که بازیکنی که در المپیک حضور دارد و در این مسابقات پیروز به کسب مدال می شود نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت می کند، اما اتفاقاتی که منجر به عدم حضور پورشیب در المپیک شد نیز باعث خواهد شد نام او در تاریخ مسابقات المپیک و به خصوص رشته کاراته برای همیشه ثبت شود. تنها ورزشکاری که سهمیه المپیک را کسب کرده است، اما به دلیل قوانین نمی تواند در مسابقات حضور داشته باشد. اتفاقی که شعار المپیک مبنی بر حضور بهترین ها در این مسابقات را نقض می کند.

سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، چون این بازیکن از زمان اعلام جهت کسب سهمیه برای رسیدن به این مهم تلاش کرد، اما در نهایت تنها قوانین حریف او شد. پورشیب در تمام مدت برگزاری مسابقات یکی از منظم ترین بازیکنان تیم ملی بود و بدون غیبت در اردوها حضور داشت و به جرات اصلا در تمرینات غیبت نشد. از لحاظ عملکرد نیز کم ترین نوسان را داشت و در حدود بیش از 20 مسابقه، تنها در یک یا دو مسابقه در میان چهار نفر نبود و همیشه جز چهار نفر برتر جدول خود بود.

هروی بیان کرد: پورشیب به خوبی ثابت کرد که با سخت کوشی امکان خیلی کارها وجود دارد. پورشیب ماموریت خود را در جهت کسب سهمیه به خوبی انجام داد، اما امکان رقابت با مقررات و قوانین را نداشت و زور قوانین بیشتر از او بود. به واقع کاپیتانی تیم ملی زیبنده پورشیب بود و لقب کاپیتانی سال ها روی او خواهد ماند و جاودانه خواهد شد. برای پورشیب قشنگ تر از کسب هر مدالی نوع رفتار و عملکردش در سالیان اخیر بود که الگویی برای جامعه کاراته و ورزش است. کاراته ایران دنیا باید به خاطر عملکرد پورشیب ایستاده برای او دست بزند و به این قهرمان بزرگ احترام بگذارد، چرا که با وجود کسب سهمیه در توکیو غایب خواهد بود.

وی در خصوص حضور سجاد گنج زاده در المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک را به سجاد گنج زاده تبریک می گویم. سجاد در وزن خود فوق العاده ظاهر شد و توانست در سه سال اخیر خود را در صدر رنکینگ وزنش حفظ کند و دو بار نیز پیروز به کسب عنوان گرندوینری شد. از حالا نیز وظیفه سجاد گنج زاده با کسب سهمیه المپیک سخت تر خواهد بود و باید به خاطر خود و پورشیب جنگندگی بیشتری داشته باشد و نقش دو قهرمان در کالبد یک نفر را در المپیک توکیو ایفا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1691

به "هروی: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، گنج زاده باید نقش دو قهرمان را در کالبد یک نفر ایفا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هروی: کاراته دنیا یک مدال المپیک به کاپیتان پورشیب بدهکار است، گنج زاده باید نقش دو قهرمان را در کالبد یک نفر ایفا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید