پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو اصفهان پیگیری حقوقی می گردد

به گزارش مجله آی سیب، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو اصفهان پیگیری حقوقی می گردد.

پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو اصفهان پیگیری حقوقی می گردد

فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهد چند نوجوان به بدنه پل خواجو در شهر اصفهان ترقه پرتاب می نمایند و پس از بازرسی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان، آثار پرتاب ترقه در شبهای اخیر بر بدنه این اثر تاریخی تایید شد.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان با توجه به شرایط ایجاد شده بر علیه عاملان پرتاب ترقه تا حصول نتیجه و دستگیری افراد خاطی پیگیری حقوقی خواهد نمود.

شهرام امیری با بیان اینکه حفاظت از پلها مثل بقیه مراکز شهری بر عهده شهرداری است، اضافه کرد: پلهای تاریخی شهر اصفهان در مسیر رفت و آمد هستند و حفاظت فیزیکی صد در صد از آنها امکان پذیر نیست. از این رو، نسبت به سایر آثار تاریخی آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر پیگیری قانونی این اتفاق از سوی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: در چند روز آینده مرمتگرهای ما با همکاری شهرداری نسبت به پاک کردن آثار سوختگی و پرتاب ترقه بر بدنه پل خواجو اقدام خواهند کرد.

امیری اعلام کرد: این قبیل اتفاق ها هر سال با نزدیک شدن به شب آخرین چهارشنبه سال برای پلهای تاریخی اصفهان و کاخ هشت بهشت که در فضای پارک قرار گرفته است، تکرار می گردد و ما با همکاری نیروی انتظامی تا جای ممکن کار حفاظت را انجام می دهیم.

وی یادآور شد: یگان حفاظت میراث فرهنگی در شب چهارشنبه سوری در اصفهان و سایر شهرهای استان بطور دائم گشت زنی دارد و آنالیز لحظه ای دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2236

به "پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو اصفهان پیگیری حقوقی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ترقه به بدنه پل خواجو اصفهان پیگیری حقوقی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید