پردیس البرز دانشگاه خوارزمی مستقل می گردد، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه

به گزارش مجله آی سیب، رئیس دانشگاه خوارزمی از برنامه این دانشگاه برای انجام اصلاحات ساختاری و سازمانی در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: بنا داریم در پردیس استان البرز دانشگاه خوارزمی نیز تشکیلات سازمانی مستقل از شهر تهران ایجاد کنیم که اعضای هیأت علمی و دانشجویان از لحاظ مکانی مستقل و وابسته به تهران نباشند.

پردیس البرز دانشگاه خوارزمی مستقل می گردد، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه

به گزارش خبرنگاران، دکتر عزیزالله حبیبی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین که امروز در ساختمان دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری بود گزارشی از آخرین شرایط تخصیص بودجه سال 98 ارائه داد و اضافه کرد: در حال حاضر با گذشت حدود 11 ماه از امسال فقط حدود 60 درصد بودجه دانشگاه خوارزمی تخصیص یافته است، در واقع این میزان تخصیص نیز با در نظر دریافت تنخواهی که به منظور جبران کسری بودجه سال 97 در اوایل امسال صورت گرفت محاسبه می گردد. در واقع رقم اصلی از میزان تخصیص کمتر از 60 درصد است.

وی در ادامه کمبود بودجه را نگرانی جدی دانشگاه ها در امسال دانست و گفت: متأسفانه این میزان از بودجه تخصیصی نمی تواند هزینه های دانشگاه را جبران کند. همچنان که در حال حاضر ما بالغ بر 20 میلیارد تومان بدهی در دانشگاه داریم و انتظار داریم میزان حمایت ها از آموزش عالی به صورت جدی تر صورت بگیرد و بودجه های مصوب در اختیار مراکز قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه خوارزمی در مورد بودجه بخش عمران و تجهیز دانشگاه نیز گفت: عمده اعتبارات این بخش در قالب اوراق به دانشگاه داده می گردد. این در حالی است که با توجه به افزایش هزینه ها پیمانکاران جزء نمی توانند با یاری اوراق به تعهدات خود در دانشگاه پایبند باشند.

دکتر حبیبی با بیان اینکه حدود 84 درصد بودجه های دانشگاه صرف هزینه های پرسنلی می گردد، گفت: متأسفانه بدهی دانشگاه در بخش آب، برق و گاز از میلیارد تومان نیز افزایش یافته است و هر روز ما تهدید به قطع شدن آب و برق و گاز می شویم.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه خوارزمی برای سال 99 حدود هفت درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به اینکه میزان حقوق پرسنلی در سال آینده افزایش خواهد یافت بنابراین عملا ما با کمبود اعتبار در سال آینده روبرو خواهیم شد و درآمدهای اختصاص این دانشگاه که دو سال 97 و 98 حدود 27 میلیارد تومان بوده کفاف جبران هزینه ها را نمی دهد.

رئیس دانشگاه خوارزمی از برنامه های دانشگاه خوارزمی برای تغییر ساختاری در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه دانشگاه در کرج تعریف و اجرایی نیز شده است در نتیجه ضروری است ما به یک اصلاح تشکیلاتی در سازمان مرکزی دانشگاه دست بزنیم. بر این اساس ما باید در دانشگاه خوارزمی کرج نیز ساختمان مرکزی و مستقل از تهران داشته باشیم که همکاران ما احتیاج به حضور مکانی در تهران را نداشته باشند. در واقع یک ساماندهی اداری و ستادی در این دانشگاه صورت خواهد گرفت که در حد اقتضا مستقل از یکدیگر عمل نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه جایگاه خالی در پردیس مرکزی دانشگاه خوارزمی نداریم، گفت:این در حالی است در بعضی پردیس ها در بعضی رشته ها تا 50 درصد کمتر دانشجویان ثبت نام می نمایند.

دکتر حبیبی تأکید کرد: تغییر عنوان مترو دروازه دولت به دانشگاه خوارزمی و همچنین تغییر خیابان اطراف دانشگاه به نام این دانشگاه نیز با مخالفت اعضای شورای شهر روبرو شده است و در حال حاضر ما این موضوع را در شورای شهر پیگیری می کنیم.

ادامه دارذ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 737

به "پردیس البرز دانشگاه خوارزمی مستقل می گردد، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس البرز دانشگاه خوارزمی مستقل می گردد، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید