پنتاگون: 569 نظامی آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش مجله آی سیب، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی به 569 نفر رسیده است.

پنتاگون: 569 نظامی آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه بیان نمود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی در سرتاسر جهان طی چند روز گذشته تقریبا دو برابر شده و به 569 نفر رسیده است.

پنتاگون بیان نمود که با احتساب تعداد نظامیان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به این ویروس در میان کارمندان و نظامیان پنتاگون به دست کم 1087 نفر رسیده است.

تا روز جمعه 613 نفر از کارکنان پنتاگون به کرونا مبتلا شده اند که بیش از نیمی از آن ها را نیروهای نظامی تشکیل می دهد. در کره جنوبی به 28 هزار نیروی آمریکایی حاضر در این کشور دستور داده در پادگان هایشان بمانند یا به خانه برگردند. در حال حاضر در پادگان هامفریز واقع در جنوب سئول و دیگر تأسیسات نظامی آمریکا تنها فرماندهان و کارکنان ارشد در پست هایشان حاضر هستند.

پنتاگون باید از سویی خطر ابتلای بیشتر این بیماری میان نیروهایش را مهار کند و از سوی دیگر امنیت ملی آمریکا را تأمین کند، از این رو به 25 هزار نیروی خود دستور داده به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. همچنین فرماندهان نظامی بیشتر تمرینات نظامی را لغو کرده اند.

وزارت دفاع آمریکا از روز چهارشنبه تحرکات نظامی خود در سراسر جهان را به مدت 60 روز متوقف کرده است و هزاران نیروی نظامی خود را زمین گیر کرده است. همچنین به شماری از نیروهای آمریکایی اجازه خروج از افغانستان داده شده است که با خواسته ترامپ برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا همسویی دارد.

به اذعان ارتش آمریکا از میان 800 هزار سرباز سابق این کشور که پنتاگون از طریق ایمیل دعوت به همکاری کرد، تنها 9000 نفر برای ملحق شدن مجدد به ارتش اظهار آمادگی کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 935

به "پنتاگون: 569 نظامی آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: 569 نظامی آمریکایی به کرونا مبتلا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید