پوتین: حضورمان در طرطوس سوریه برای تضمین ثبات این منطقه است

به گزارش مجله آی سیب، باید عملیات احتمالی آمریکا برای استقرار موشک های میانبرد و کوتاه برد در سراسر دنیا رصد گردد.

پوتین: حضورمان در طرطوس سوریه برای تضمین ثبات این منطقه است

در پی اخبار منتشر شده درباره اجاره بندر طرطوس سوریه به مدت 49 سال توسط روسیه، رئیس جمهوری روسیه گفت که حضور نیروهای کشورش در این بندر برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جمع فرماندهان وزارت دفاع کشورش با اشاره به حضور نیروهای این کشور در سوریه اظهار کرد: حضور روسیه در طرطوس سوریه در راستای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است. مسکو و دمشق پیشتر درباره اجاره بندر دریایی طرطوس به روسیه به مدت 49 سال توافق نموده بودند.

وی اضافه کرد: روسیه باید مانع از تجاوز به خود و هم پیمانانش گردد.

پوتین در ادامه مطرح نمود: باید عملیات احتمالی آمریکا برای استقرار موشک های میانبرد و کوتاه برد در سراسر دنیا رصد گردد.

وی گفت: روسیه سامانه های موشکی جدیدی که قادر به بازدارندگی در برابر هرگونه تجاوزی به آن و هم پیمانانش باشند، ایجاد خواهد نمود.

این مقام روس در ادامه با بیان اینکه باید سلاح ها و تجهیزات نظامی ساخت روسیه فراتر از نمونه های غربی شان باشند، تأکید کرد: تعادل در این زمینه برای ما رضایت بخش نیست.

این مراسم با حضور اعضای شورای امنیت روسیه، رهبری دو مجلس مجلس، سران مناطق نظامی و فرماندهان تمام یگان های مهم برگزار گردید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی در هیات وزارت دفاع روسیه درباره فعالیت های نظامی مختلف این کشور در سال 2019 سخنرانی کرد. همچنین انتظار می رود رئیس کشور روسیه اهداف جدیدی برای ارتش در سال آینده میلادی معین نموده و حوزه های توسعه که برای ارتش و نیروی دریایی طراحی شده است، اعلام کند.

پوتین در بخشی از سخنانش با اشاره به پیمان نیروهای هسته ای میان برد با آمریکا گفت: ما باید به استقرارهای مرتبط با موشک هایی که سابقا طبق پیمان آی ان اف در اروپا و آسیا ممنوع بودند، نظارت کنیم.

مسکو پیشتر از واشنگتن خواسته بود از استقرار موشک هایی در نزدیکی مرزهای روسیه، پس از خروج آمریکا از پیمان آی ان اف در اوت 2019 خودداری کند. کرملین هم در عوض وعده داد تا در صورتی که واشنگتن این پیشنهاد را بپذیرید، موشک های خودش را مستقر نکند.

به گفته پوتین، روسیه باید از بازدارندگی مقابل تخاصمی که این کشور را هدف می گیرد، اطمینان حاصل کند. پوتین گفت: روسیه آمادگی دارد تا درباره توافق های جدید کنترل تسلیحاتی همکاری کند اما بدون آن ها، به توسعه برنامه هسته ای خودمان ادامه می دهیم.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت، سهم تسلیحات مدرن در مثلث هسته ای به 82 درصد رسیده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 672

به "پوتین: حضورمان در طرطوس سوریه برای تضمین ثبات این منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: حضورمان در طرطوس سوریه برای تضمین ثبات این منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید