چند نکته برای بزرگ جلوه دادن یک اتاق خواب کوچک

به گزارش مجله آی سیب، اتاق خواب شما تنها اتاقی در خانه است که نباید شبیه هیچ قسمت دیگری از خانه باشد. آرامش همان چیزی است که پس از یک روز پر استرس باید در اتاق خواب خود احساس کنید. اما اگر اتاق خواب شما برای استراحت خیلی کوچک باشد چه؟ چیدمان اتاق خواب چگونه باید باشد تا بتواند این اتاق خواب کوچک را بزرگ جلوه دهد؟ در این مقاله نکاتی را برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق خواب کوچک به اشتراک گذاشته ایم. اگر اتاق خواب کوچکی دارید، در اینجا چند ایده برای چیدمان اتاق خواب کوچک وجود دارد که باعث می گردد اتاق کوچک شما بزرگ تر احساس گردد.

چند نکته برای بزرگ جلوه دادن یک اتاق خواب کوچک

بی نظمی را از بین ببرید

در چیدمان اتاق خواب کوچک و مربعی ، همواره سوالاتی مانند چیدمان اتاق خواب ، کمد دیواری ، نحوه نظم بخشیدن پیش می آید. هرچه وسایل بیشتری در اتاق خواب خود داشته باشید ، احساس تنگی بیشتری خواهید داشت. اتاق را آنالیز کنید ؛ اگر مبلمان و وسایل شخصی زیادی دارید با تغییر کاربری یا انتقال بعضی از این اقلام در اتاق های دیگر اتاق تان را مرتب کنید. وسایل شخصی اضافی را از میزهای خواب و سایر قسمت ها جدا کنید.

برای به حداکثر رساندن فضای دیوار ، مبلمان خریداری کنید

خرید مبلمان زمانی که دقیقاً نمی دانید در پی چه چیزی هستید می تواند کار سختی باشد. فضای دیواری که در اتاق خواب های کوچک دارید و اینکه چه میزان مبلمان باید در آن فضا قرار دهید را مقدار بگیرید. به جای مبلمان بیضی ، موارد زاویه دار را برای چیدمان اتاق خواب کوچک انتخاب کنید.

وسایل بیضی شکل فضای بیشتری را اشغال می نمایند و این فضا قسمت های پیاده روی شما را باریک می نماید. لامپ های آویز شب نیز گزینه ای عالی برای اتاق خواب ها برای توسعه فضای کف هستند.

دکور اتاق و مقدار تخت خود را به درستی تنظیم کنید

بسته به مقدار اتاق شما ، مقدار منطقه تمرکزتان نیز تغییر می نماید. وقتی صحبت از چیدمان اتاق خواب کوچک به میان می آید ، چیدمان اتاق خواب اهمیت بیشتری دارد. پاسخ به سوالاتی مانند اینکه تخت خواب را در کجای اتاق خواب کوچک قرار دهیم و چگونه اتاق خواب را تزئین کنیم بسیار مهم است.

اگر یک تخت بزرگ در یک اتاق کوچک دارید ، مستقیماً احساس گیر افتادن و ناراحتی خواهید کرد. تصور کنید تخت کوچک تری دارید و لامپ ها و تزئینات شما به همین نسبت است. اگر می توانید تخت خود را کوچک تر کنید ، باید سایر لوازم داخل اتاق را نیز کاهش دهید.

تصاویر متفاوتی را به سقف خود اضافه کنید

در سال های اخیر سقف های سینی شکل رایج شده اند. آنها بعد پنجم را به اتاق اضافه می نمایند. اگر این شانس را دارید که چنین چیزی را به چیدمان اتاق خواب کوچک خود اضافه کنید ، متوقف نشوید تا ببینید که چگونه اتاق شما به زیبایی تغییر نموده است. اگر از سقف استاندارد استفاده می کنید ، از رنگ های روشن تر برای ایجاد یک توهم وسیع از فضا استفاده نمایید. هرچه سقف تیره تر باشد ، اتاق باریک تر خواهد بود.

یک گوشه برای خواندن ایجاد کنید

یکی از مواردی که اغلب در خصوص چیدمان اتاق خواب کوچک اشتباه گرفته می گردد این است که اتاق فقط برای خواب یا تعویض لباس قابل استفاده است. این درست نیست. می توانید با یک جایگاه کوچک و لامپ یک گوشه مطالعه در اتاق خود ایجاد کنید.

هنگامی که می توانید چندین عملکرد را در اتاق انجام دهید ، زمان بیشتری را در اتاق می گذرانید. بعلاوه می توانید با قرار دادن یک لامپ در یک طرف تخت ، مطالعه در رختخواب را آرامش بخش تر و لذت بخش تر کنید.

کمد لباس مناسب برای اتاق خود انتخاب کنید

ساده ترین راه برای کوچک کردن اتاق تان استفاده از مبلمانی است که برای اتاق شما خیلی بزرگ است. 2 یا 3 قطعه اصلی مبلمان را انتخاب کنید و آنها را متناسب با اتاق خود قرار دهید. برای لباس هایتان کمدی در نظر بگیرید که بتوانید بر روی آن تلویزیون بگذارید و از آن لذت ببرید. هرچه عملنمودهای بیشتری اضافه کنید ، اتاق شما بزرگ تر احساس می گردد.

برای ذخیره سازی خلاق باشید

از سبدها یا قفسه های تزئینی برای نگهداری وسایل کوچکی که نیازی به دیده شدن ندارند بهره ببرید تا وسایل پراکنده ای در اتاق شما وجود نداشته باشد. از جعبه هایی بهره ببرید که نگهداری آن را در زیر تخت آسان نموده و دسترسی به آن را برای شما و فرزندتان راحت می نماید.

هنگام ذخیره سازی در چیدمان اتاق خواب کوچک از تخیل خود بهره ببرید. اتاق خواب های کوچک برای چندین کاربرد عالی هستند. اگر یک نیمکت در پای تخت خود دارید، می توانید از آن برای نگهداری کتاب ها و مجلات خود بهره ببرید.

داشتن یا نداشتن تلویزیون

این به شما بستگی دارد که یک تلویزیون در چیدمان اتاق خواب کوچک داشته باشید. اگر هوادار داشتن آن هستید ، می توانید یک تلویزیون صفحه تخت را انتخاب کنید و آن را روی دیوار نصب نموده یا می توانید یک قسمت کوچک روی کمد برای تلویزیون معین کنید. استریو نیز گزینه خوبی برای کسانی است که تلویزیون نمی خواهند. سیستم های موسیقی که می توانند به MP3 شما متصل شوند نیز گزینه بسیار خوبی هستند.

رنگ را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر یک اتاق کوچک را با رنگ های تیره تزئین کنید ، اتاق مانند یک غار احساس می گردد. اگر به رنگ های تیره علاقه دارید ، می توانید از این رنگ ها در موادی مانند بالش ، فرش یا ملحفه بهره ببرید. سعی کنید با استفاده از رنگ های روشن در دیوارها و سقف اتاق را بزرگ تر نشان دهید. اجازه دهید تا حد امکان نور طبیعی وارد اتاق گردد تا فضا توسعه یابد و احساس بهتری داشته باشید.

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

اگر یک اثر هنری وجود دارد که می توانید آن را در سر تخت قرار دهید ، همه نگاه ها را به آن ناحیه جلب خواهید کرد. اگر تخت خواب خود را دوست ندارید اما یک کمد آنتیک عالی دارید ، سعی کنید آن را با یک گلدان زیبا و رنگارنگ تزئین کنید. از تخیل خود برای نمایش جنبه های مثبت چیدمان اتاق خواب کوچک خود استفاده کنرده و سعی نمایید کوچک بودن آن را پنهان کنید.

اگرچه ممکن است تزیین اتاق کوچک سخت باشد ، اما زمانی که این کار را انجام دهید ، احساس بسیار شخصی و خاص خواهید داشت. از این پیشنهادات چیدمان اتاق خواب کوچک بهره ببرید تا اتاق خود را جادارتر کنید و از فضایی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. از ایده هایی که در خصوص چیدمان اتاق خواب یاد گرفته اید در اتاق های دیگر خود نیز بهره ببرید و فضای خانه خود را زیباتر و گرم تر کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2118

به "چند نکته برای بزرگ جلوه دادن یک اتاق خواب کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته برای بزرگ جلوه دادن یک اتاق خواب کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید