چین مقصد جدید صنایع دستی فارس

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با تاکید بر لزوم معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در ابعاد ملی و بین المللی، از کشور چین به عنوان مقصد جدید صادرات و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان یاد کرد.

چین مقصد جدید صنایع دستی فارس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در حاشیه اجلاس وزرای تمدن های کهن که در کشور چین در حال برگزاری است، نمایشگاهی از تولیدات هنرمندان صنایع دستی فارس برپا شده است.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این باره گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس برگزار و آثاری شامل دست بافت های داری، منبت، زیورآلات سنتی، معرق، مس، قلم زنی، کاشی هفت رنگ و مصنوعات چوبی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

او افزود: در واقع این نمایشگاه تخصصی بهانه ای برای آشناسازی مردم چین با داشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس به ویژه شهر شیراز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: اکنون اکثر محصولات صنایع دستی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می گردد و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای مقصد جدید صنایع دستی استان به شمار می آید.

امیری از استقبال چشمگیر مخاطبان از این نمایشگاه اطلاع داد و افزود: امید است هرچه سریع تر چین به مقصد مناسبی برای صادرات صنایع دستی استان تبدیل گردد.

بنابراین گزارش، در قالب این نمایشگاه هنرمندان اعزامی صنایع دستی استان فارس با مسئولان و هنرمندان حوزه صنایع دستی کشور چین جلسات متعددی برگزار کردند.

افتتاح این نمایشگاه با حضور دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی در چین انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 526

به "چین مقصد جدید صنایع دستی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مقصد جدید صنایع دستی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید