شاهد تغییر موازنه قوا از آمریکا و اروپا به آسیا خواهیم بود

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران، گروه بین الملل -پیمان یزدانی: همه گیری ویروس کرونا در هر گوشه ای از جهان در جریان و باعث ناامیدی بسیاری از کشورها در مقابله با این ویروس شده است. به همین سبب، مردم و دولت ها در مواجهه با این ویروس به وحشت افتاده اند و اقتصادها از هم پاشیده است. انتظار می رود این بحران بدون تمایل و همکاری جدی جهانی، بیشتر و بیشتر گردد.

شاهد تغییر موازنه قوا از آمریکا و اروپا به آسیا خواهیم بود

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ویروس بر دنیا از جنبه های مختلف، بسیاری معتقدند تغییر در نظم موجود دنیای و روابط بین الملل در دوره پساکرونا اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دکتر عثمان فاروق لوغ اوغلو عضو ارشد حزب جمهوری خلق ترکیه و دیپلمات سابق این کشور در خصوص تغییرات احتمالی ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح دنیا گفت: یک جمله در خصوص دنیا پساکرونا که کاملاً صحیح می باشد این است که دنیای پساکرونا بطور قابل ملاحظه ای از دنیایی که اکنون می شناسیم متفاوت خواهد بود. آنچه هنوز مسلم نشده است این است که آیا دنیای پساکرونا، دنیای بهتری خواهد بود یا بدتر. این بیماری همه گیر، عواقب عمیق و ماندگاری در سیاست دنیای، اقتصاد، سبک زندگی و آموزش خواهد داشت.

وی اضافه نمود: تمایل به سمت خود انزوایی ملی، منجر به انتها یافتن منافع دنیای شدن، افزایش پتانسیل رقابت بین دولتی و در نتیجه افزایش خطر درگیری ادامه خواهد یافت. توازن دنیای قدرت به احتمال زیاد از ایالات متحده و اروپا به سمت چین و آسیا تغییر خواهد نمود.

وی یادآور شد: سرمایه داری ازطریق صاحبان سرمایه های عظیم که اقدام به خریدن شرکت های ورشکست شده در سراسر دنیا می نمایند رشد زیادی خواهد داشت و همین امر منجر به متمرکز شدن بیشتر سرمایه در دست افراد کمتری خواهد بود.

عضو ارشد حزب جمهوری خلق ترکیه گفت: در حالی که کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بیشترین آسیب را از این موضوع متحمل می شوند، نابرابری توزیع درآمد بدتر خواهد شد. با تأثیر مداوم تغییرات آب و هوا، ویرانی اقتصاد در این کشورها ممکن است منجر به مهاجرت گسترده در سراسر مرزها گردد.

لوغ اوغلو در ادامه اضافه نمود: از نظر تأثیرگذاری این ویروس بر زندگی روزمره ما، می توان به عادی شدن موضوع کار در خانه به جای کار کردن در دفتر کار اشاره نمود. این مسئله می تواند در زمینه آموزش نیز رخ دهد. جلسات تجاری و بین المللی به طور فزاینده ای به وسیله کنفرانس های ویدئویی برگزار خواهند شد. صنعت گردشگری، رکود دنیای را تجربه خواهد نمود.

عضو حزب جمهوری خلق ترکیه تأکید کرد: پیغام ویروس کرونا به بشریت روشن است: من کشنده هستم اما شکست پذیر نیز هستم. برای انجام این کار، شما باید با هم متحد شده و همکاری کنید. دست از جدال و مبارزه با یکدیگر بردارید. از صدمه زدن به یکدیگر، چه با تحریم و چه به روش های دیگر دست بردارید.

وی در انتها گفت: تا به امروز بشر این پیغام را دریافت نکرده است. از این رو، همه ما باید خود را برای روزهای سخت و دشوارتر آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 992

به "شاهد تغییر موازنه قوا از آمریکا و اروپا به آسیا خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد تغییر موازنه قوا از آمریکا و اروپا به آسیا خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید