کارگردان فیلم تازه جن گیر معین شد

به گزارش مجله آی سیب، مایک فلنگن، فیلمساز محبوب این روزهای ژانر ترسناک که فیلم هایی همانند ویجا: خاستگاه شیطان (2016) و آکیولوس (2013) و سریال هایی مانند فروپاشی خانمان آشر و تسخیرشدگی خانه هیل را ساخته است، وظیفه کارگردانی فیلم تازه جن گیر را برعهده خواهد داشت.

کارگردان فیلم تازه جن گیر معین شد

فیلم جن گیر: مومن که سال گذشته روی پرده رفت، بازگشت این مجموعه پس از پانزده سال را رقم زد و منتقدان و هواداران امیدوار بودند که از فیلم های پیشین شرایط بهتری داشته باشد اما چنین نشد. دیوید گوردون گرین که پنج سال قبل، مجموعه هالووین را احیا نموده بود، اینجا در مقام کارگردان کار سخت تری در پیش داشت. او نه تنها باید فیلمی می ساخت که وقایع چهار یا پنج فیلم اخیر را به رسمیت می شناسد بلکه باید اثری خلق می کرد که فرق دارد و خود را از ده ها فیلم تقلیدی پنج دهه اخیر متمایز می نماید. گرین در وهله اول، همان روش هالووین را پیاده سازی کرد، یعنی نادیده گرفتن همه دنباله ها و ساخت یک دنباله مستقیم برای قسمت اصلی. بنابراین او شانس ساخت یک اثر راضی کننده را داشت اما متاسفانه جن گیر: مومن علی رغم فروش نسبتا خوب، اثر ضعیف و سوال برانگیزی بود که همه را ناامید کرد.

با این حال، فروش 137 میلیون دلاری جن گیر: مومن کافی بود تا استودیوی یونیورسال بخواهد این مجموعه را ادامه دهد اما آن ها به یک فیلمساز کاربلد و باهوش احتیاج داشتند که بتواند جن گیر را به درستی احیا کند. مایک فلنگن شاید برترین گزینه ممکن باشد، خصوصا اینکه یونیورسال تصمیم گرفته برنامه های پیشین خود را کنار بگذارد و فیلم تازه ادامه دهنده مسیر جن گیر: مومن نخواهد بود بلکه همه چیز را از ابتدا شروع می نماید. مایک فلنگن مشابه دیوید گوردون گرین این فرصت را دارد تا برداشت خود را از این فرنچایز ترسناک ارائه دهد و با توجه به سابقه اش، گزینه ایده آلی به نظر می رسد.

فیلم جن گیر تنها پروژه تازه مایک فلنگن نیست

مایک فلنگن همیشه مهارت های خود در ترساندن مخاطبان را -چه با اقتباس های تازه از داستان های کلاسیک و چه با روایت های اورجینال- به اثبات رسانده است و با فیلم تازه جن گیر هم همین کار را انجام خواهد داد، یعنی به کارگیری عناصر آشنای مجموعه برای روایت قصه ای تازه. علاوه بر این، فلنگن به زودی اقتباس تازهی از استیون کینگ را جلوی دوربین می برد، با این تفاوت که به سراغ یکی از قصه های غیرترسناک این نویسنده رفته است. فلنگن می خواهد فیلم زندگی چاک را بر اساس رمان کوتاه اگر پای خون در میان باشد (If It Bleeds) بسازد که در حقیقت اثری درام و علمی-تخیلی است.

تام هیدلستون که نقش اصلی این فیلم را برعهده خواهد داشت، گفته که زندگی چاک بیشتر به اقتباس های دراماتیک استیون کینگ مانند رستگاری در شاوشنک (1994) شباهت دارد. باید دید فلنگن در مواجهه با یک داستان احساسی، چه عملکردی خواهد داشت و چگونه تجربیات خود در ژانر ترسناک را برای روایت یک داستان متفاوت به کار می گیرد. فلنگن که اخیرا استودیوی فیلم سازی رِد روم پیکچرز را تأسیس نموده است، با این دو پروژه، می تواند شروع شکوهمندی را تجربه کرد، خصوصا اگر جن گیر موفقی بسازد.

جن گیر (1973) یکی از مهم ترین فیلم های ترسناک تاریخ است که استانداردهای تازه ای به این ژانر اضافه و آن را متحول کرد. اثر ساختارشکن ویلیام فریدکین نه تنها بر فرهنگ عامه تاثیری مادام العمر گذاشت بلکه از نظر مضمونی هم جلوتر از زمانه اش بود؛ فیلمی که برداشت متفاوتی از تقابل خیر و شر ارائه می دهد، به شک و ایمان و کشمکش های روانی آدم ها می پردازد و برای رستگاری و فداکاری آدمی مرثیه می خواند. با موفقیت تجاری باورنکردنی فیلم، بدیهی بود که جن گیر به یک مجموعه سینمایی تبدیل گردد اما متاسفانه فیلم های جن گیر بعدی فاصله معناداری با نسخه اصلی داشتند، آیا مایک فلنگن می تواند این مشکل را حل نماید؟ باید منتظر ماند و دید.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1403 بروزرسانی: 16 تیر 1403 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2329

به "کارگردان فیلم تازه جن گیر معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان فیلم تازه جن گیر معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید