یاری 50 میلیارد ریالی موسسات خیریه کرمان در پویش ایران همدل

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل بهزیستی استان کرمان از جذب بیش از 50 میلیارد ریال با یاری موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی کرمان در پویش مردمی ایران همدل اطلاع داد.

یاری 50 میلیارد ریالی موسسات خیریه کرمان در پویش ایران همدل

به گزارش خبرنگار از ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توجه کردن به مسائل معیشتی مهم است؛ اما مسئله خشونت علیه بچه ها، خشونت علیه زنان، اعتیاد بین دختران جوان و سایر آسیب های اجتماعی مهم تر از ارائه بسته معیشتی به جامعه است، گفت: بیش از 300 تشکل و خیریه در حوزه مسائل معیشتی در سطح استان کرمان فعال است و موازی کاری بسیاری در این حوزه وجود دارد و این ضعف است که یک بانک اطلاعاتی معین در بین تشکل ها و موسسات خیریه نداریم.

او با اعلام اینکه تشکل های مردم نهاد باید برای ورود به مسائل مهم اجتماعی خودشان را آماده نمایند، اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ورود این تشکل ها به مسائل تخصصی جامعه فرش قرمز پهن می نماید.

صادق زاده با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید محور و به اسم اصلی ترین عنصر باشند، توضیح داد: قریب به 500 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان به وسیله تشکل های مردمی در پویش ایران همدل جمع آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست خبری با موضوع پویش عظیم مردمی ایران همدل با قدردانی از شرکای اجتماعی که در همه مسائل متعدد به ویژه پویش ضیافت همدلی در کنار بهزیستی نقش آفرینی نموده اند، گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند خلأ های جامعه امروز را پر نمایند.

صادق زاده اضافه کرد: خلأ مسائل معیشتی بسیار مهم است و این کار مهم را باید با درایت و برنامه پیش برد و برترین ساختار در این زمینه بحث تشکل های مردم نهاد است.

او با تاکید بر اینکه مدیریت در مسائل اجتماعی به شدت در جامعه ما ضعیف است، توضیح داد: تشکل های مردم نهاد می توانند در زمینه پیشگیری از خشونت ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند.

صادق زاده بیان نمود: سازمان های مردم نهاد باید با جرأت به مسائل اجتماعی ورود نمایند و دولت در این میان باید وظیفه پشتیبانی و حمایت گری را داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید با دانش، تخصصی و نیروی کارآمد پا به مسائل اجتماعی بگذارند، تأکید کرد: باید یک ساختار تخصصی برای یک موضوع مهم تخصصی داشته باشند؛ زیرا مسائل اجتماعی پیچیده، تخصصی و جدی هستند؛ اما سخت و لاینحل نیستند.

صادق زاده گفت : پیشنهاد می گردد که برنامه های آموزشی تخصصی کردن تشکل ها به صورت وبینار از سوی بهزیستی برگزار و بازخورد آن هم گرفته گردد.

او بیان داشت: در سال های گذشته، تشکیل اتحادیه تشکل های اجتماعی به مجلس ارائه شد که با جدیت دنبال آن هستیم.

صادق زاده با اشاره به اینکه موازی کاری کردن و نداشتن انسجام در تشکل های مردم نهاد از اشکالات عظیم است، توضیح داد: باید از یک مدل علمی موثر در جامعه استفاده کنیم.

او اضافه کرد: هم اکنون روش هایی که در جامعه استفاده می کنیم، روش هایی نیست که جامعه را از مسائل نجات دهد، پس باید سراغ یک تشکل سازی، چارچوب سازی و با برنامه در حوزه تشکل های مردم نهاد پیش برویم.

جذب بیش از 50 میلیارد ریال با یاری موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در پویش مردمی ایران همدل

محمدعلی محمدی معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به اینکه در این پویش 126 موسسه خیریه و 128 مرکز مثبت زندگی شرکت نموده اند، گفت: مردم استان کرمان در روز عید فطر بیش از 4 میلیارد ریال به بهزیستی استان کرمان یاری کردند که به حساب 2هزار و 59 نفر از معلولان و مددجویان واریز شد.

او با اشاره به اندازه جذب و توزیع مشارکت های نقدی و غیرنقدی بهزیستی استان کرمان در ماه مبارک رمضان گفت: در این زمینه یاری هزینه معیشتی به526 خانوار، 6 هزار و882 بسته معیشتی، 7هزار و 778 پرس غذا و افطار، هزار 146 بسته بهداشتی و دارویی، 724بسته لوازم ضروری زندگی توزیع شد که 23هزار و 848 خانوار از این خدمات بهره مند شدند.

محمدی با بیان به اینکه بیش از 50 میلیارد ریال با یاری موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در مبارک رمضان در این پویش جذب شده است، توضیح داد: در این زمینه یاری هزینه معیشتی برای 4هزار و 78 خانوار، 12هزار و 139 بسته اقلام معیشتی، 17هزار و 115 پرس غذا و افطار، 3هزار و 920 بسته اقلام بهداشتی و دارویی و 45بسته لوازم ضروری زندگی توزیع شده که 54 هزار و 194 خانوار از این خدمات بهره مند شدند.

او با اعلام اینکه استان کرمان در پویش عظیم مردمی ایران همدل در ایام ماه مبارک رمضان خوش درخشید و بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است، بیان نمود: موسسه خیریه سپهر بم، موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل جیرفت، موسسه خیریه علی ابن ابیطالب (ع) نرماشیر، موسسه خیریه مهر آفرین پناه عصر کرمان و موسسه خیریه حضرت فاطمه (س) کرمان بیشترین جذب و مشارکت مردمی را در پویش ایران همدل داشتند.

در خاتمه از 5 موسسه نامبرده شده که بیشترین جذب و همکاری را با بهزیستی داشتند، تجلیل شد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1788

به "یاری 50 میلیارد ریالی موسسات خیریه کرمان در پویش ایران همدل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 50 میلیارد ریالی موسسات خیریه کرمان در پویش ایران همدل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید