گردشگری ایران، از انزوا تا جذابیت جهانی

به گزارش مجله آی سیب، پایگاه خبری News استرالیا در گزارشی، نگاهی به فرایند تغییرات صنعت گرشگردی در ایران طی چند دهه اخیر داشته است.

گردشگری ایران، از انزوا تا جذابیت جهانی

پایگاه خبری News استرالیا گزارشی در خصوص تغییراتی که در صنعت دنیاگردی ایران ایجاد شده است، منتشر کرد. در این گزارش می خوانیم:

سه دهه پیش ایران یکی از خطرناک ترین مقاصد دنیاگردی در دنیا قلمداد می شد و تا همین سه سال پیش، سفر به ایران از سوی بعضی کشورها و دنیاگردان، پرخطر و سخت نگریسته توصیف شده بود.

اما این کشور آسیایی امروز یکی از پدیده های نوظهور توریسم است که دنیاگردان را از سراسر دنیا مجذوب خود می نماید.

شمار دنیاگردان در ایران در دو دهه گذشته بیش از 10 برابر شده و ایران بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک دنیای، در سال 2015 پذیرای 5.2 میلیون دنیاگرد خارجی بوده است.

این حجم استقبال از دنیاگردی ایران در حالی روی داده که این کشور برای چندین دهه و به ویژه پس از انقلاب اسلامی، هدف پوشش خبری منفی رسانه ها قرار داشته و با وجود آن که وزارت امور خارجه استرالیا نیز از شهروندان خود خواسته در سفر به ایران بسیار محتاطانه عمل نمایند، اما ایران درهای خود را به سوی دنیاگردی دنیای گشوده و این امکان را برای خارجی ها فراهم نموده است تا تماشای جذابیت های این سرزمین را تجربه نمایند.

دکتر جیمز بازی محقق و دانشیار موسسه آلفرد دیکن فعال در عرصه شهروندی و دنیای سازی در این باره گفت:

مردم با سفر به ایران، متوجه می شوند که تصویری اشتباه و خلاف انتظارشان از این کشور داشتند.

با روی کار آمدن آقای روحانی در سال 2013، وی دنیاگردی را به عنوان یکی اولویت های اصلی خود برای بازسازی اقتصاد مطرح نمود.

رئیس جمهور ایران با ایجاد تغییر در فرآیند اخذ ویزا، ورود به ایران را در مقایسه با گذشته برای خارجی ها بسیار تسهیل کرد و محدودیت و موانع موجود برای ورود دنیاگردان آمریکایی را برطرف کرد و از همه مهمتر توافق هسته ای را در سال 2015 به انتها رساند.

توافق هسته ای ایران با قدرت های دنیای موجب شد که کسب و کارهای بین المللی چون مجریان تور، هتل ها و کمپانی های دنیاگردی خارجی فرصت بیشتری برای فعالیت در ایران به دست آورند.

اکور (ACCOR) اولین کمپانی بین المللی بود که در ایران اقدام به احداث هتل کرد و پس از آن ایبیس (lbis) و نووتل (Novotel) نیز اقدام به اجرای پروژه های هتل سازی کردند.

بر اساس منظره دنیاگردی ایران، این کشور امیدوار است تا سال 2025 میلادی شمار دنیاگردان خارجی خود را به 20 میلیون نفر برساند، که عایدی 30 میلیارد دلاری از محل دنیاگردی به همراه خواهد داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1996

به "گردشگری ایران، از انزوا تا جذابیت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ایران، از انزوا تا جذابیت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید