30 چالش آینده بخش فضایی کشور احصا شد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی به اهمیت استفاده از توان علمی دانشگاه در پیشبرد اهداف فضایی اشاره نمود و گفت: دانش فضایی در کشور ریشه های عمیقی در دانشگاه ها دارد و آنچه باعث شده صنعت فضایی با وجود همه تحریم ها و مسائل، به عنوان یک صنعت پیشرو ظاهر گردد، تعاملات بسیار خوب این صنعت با دانشگاه است.

30 چالش آینده بخش فضایی کشور احصا شد

وی گفت: به منظور بهره گیری بیشتر از پتانسیل موجود در دانشگاه برای برطرف نیازهای دانش بخش فضایی در آینده، حدود 30 مسئله و چالش آینده بخش فضایی احصاء شده و به زودی به منظور انتخاب مجریان مناسب، در سایت پژوهشگاه فضایی ایران فراخوان خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اهمیت توجه به سرریز دانش فضایی به سایر صنایع یادآور شد: رئیس جمهور محترم نیز در بازدیدی که از نمایشگاه صنعت فضایی داشتند بر این موضوع تأکید داشتند. پژوهشگاه فضایی ایران تا به امروز نمونه های بسیار موفقی از سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را به نمایش گذاشته و در سال نو نیز این موضوع را به عنوان یک مأموریت کلیدی پیگیری خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های جاری پژوهشگاه فضایی ایران مراحل انتهایی خود را طی می نمایند گفت: انتظار می رود با تکیه بر لطف الهی و کوشش متخصصان جوان این پژوهشگاه، این پروژه های ملی در امسال طبق زمان بندی های مقرر به خاتمه رسیده و خروجی های حاصل، تحویل بخش فضایی کشور شوند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تأکید بر اهمیت زیرساخت های آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف بخش فضایی، ارتقای زیرساخت های موجود را از دیگر مأموریت های مهم پژوهشگاه فضایی ایران در امسال دانست و توضیح داد: نگاه پژوهشگاه به زیرساخت های آزمایشگاهی موجود، یک نگاه ملی است و در این راستا سعی شده تا خدمات آزمایشگاهی باکیفیتی به بازیگران بخش فضایی ارائه گردد. تکمیل تجهیزات و بسترهای تست به خصوص در حوزه پیشرانش فضایی، یکی از مأموریت های اصلی پژوهشگاه در سال 1401 خواهد بود.

صمیمی از پژوهشگران این پژوهشگاه خواست تا در سال 1401 با عزمی پایدار و همتی مضاعف در عرصه کاری ظاهر شوند و با به ثمر رساندن پروژه های جاری، قدم های مؤثری در پیشبرد اهداف بخش فضایی بردارند.

وی بعلاوه از برگزاری اولین جلسه شورای معاونین پژوهشگاه فضایی در سال 1401 در روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه اطلاع داد و گفت: در این جلسه مباحثی چون شرایط پروژه های جاری، برنامه های سال 1401 پژوهشگاه و نیز موضوعات مربوط به منابع انسانی پژوهشگاه فضایی ایران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ابراز امیدواری کرد: انشاالله سال 1401، با هم افزایی بیشتر همه بازیگران بخش فضایی کشور و به ویژه حمایت و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، شاهد افتخارآفرینی و توسعه بیش از پیش صنعت فضایی کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2070

به "30 چالش آینده بخش فضایی کشور احصا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 چالش آینده بخش فضایی کشور احصا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید