آمریکا برای معرفی عاملان مداخله در انتخابات پاداش می دهد

به گزارش مجله آی سیب، ایرنا نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از پرداخت پاداش 10 میلیون دلاری به هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان تحت امر کشورهای خارجی که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 انجام گردد، اطلاع داد.

آمریکا برای معرفی عاملان مداخله در انتخابات پاداش می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری افه، وزیر خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان و مسببان تحت حمایت کشورهای خارجی که به وسیله فعالیت های غیر قانونی سایبری قصد دخالت در فرایند انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور را دارند، تا 10 میلیون دلار پاداش خواهد داد.

پمپئو مدعی شد که این اقدام کاخ سفید در راستای کوشش های دولت دونالد ترامپ در احیای دموکراسی است.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا پیشتر مدعی شدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به نفع ترامپ و علیه هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او به ویژه به وسیله شبکه های اجتماعی مداخله داشته است؛ ادعایی که قاطعانه از سوی مسکو تکذیب و ترامپ را نیز به استهزا گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اگرچه به صورت خاص از هیچ کشوری نام نبرد، اما بر اساس ادعای وی، سرویس های اطلاعاتی مسکو و بعضی کشورهای مخالف قصد مداخله در انتخابات پیش رو را دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بیانیه ای اظهار داشت که از سال 1984 تا کنون بیش از 150 میلیون دلار به بیش از 100 نفر در دنیا در راستای حفظ منافع کاخ سفید پاداش اقتصادی پرداخت شده است.

در حالی ترامپ واپسین هفته های ریاست جمهوری خود را طی می نماید که بیشتر مردم آمریکا براین باورند با یاری روسیه به این صندلی رسیده است.

ترامپ از بدو آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال 2015 میلادی تا به امروز متهم است که برای راه یافتن به کاخ سفید، از روسیه یاری گرفته است چرا که چند روز مانده به آغاز انتخابات، اطلاعات زیادی علیه هیلاری کلینتن رقیب وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و در نهایت شرایط رقیب دموکرات ترامپ را دگرگون کرد.

از آن تاریخ به این طرف، رسانه های هوادار آمریکا در نقاط مختلف دنیا، روسیه را متهم به دست داشتن در انواع انتخابات ها می نمایند.

انگشت اتهام مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا در حالی متوجه دونالد ترامپ است که او در فراری رو به جلو مدعی دخالت چین در انتخابات پیش روی ماه نوامبر شد. وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعای ترامپ اظهار داشت پکن هیچ علاقه ای برای ورود به مسایل داخلی آمریکا ندارد.

پس از روی کار آمدن ترامپ روابط آمریکا با چین بشدت تیره شده ، دولت وی وارد یک جنگ تجاری با پکن شده و همچنین از بسیاری توافقنامه های بین المللی نیز خارج شده و روابط با تایوان را در زمینه های نظامی و سیاسی تقویت نموده است.

ترامپ در مصاحبه ای با رویترز گفته بود که چین هر کاری بتواند انجام می دهد تا او در این انتخابات شکست بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر امسال میلادی (سیزدهم آبان 1399) برگزار می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1163

به "آمریکا برای معرفی عاملان مداخله در انتخابات پاداش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای معرفی عاملان مداخله در انتخابات پاداش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید