ادعای ترامپ درباره روسیه و ماه رمضان

به گزارش مجله آی سیب، ایرنا نوشت: با وجود تنش و اختلاف های دیرینه میان دو ابرقدرت غرب و شرق، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری کاخ سفید مدعی شد واشنگتن روابط بسیار محبت آمیز با مسکو دارد.

ادعای ترامپ درباره روسیه و ماه رمضان

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری روسی تاس، ترامپ معتقد است که شاهد هیچ گونه افزایش تنش نظامی با روسیه در میان شیوع کرونا نیست و بر این باور است که دو کشور رابطه بسیار خوبی دارند . وی این سخنان را شب گذشته در جلسه توجیهی با خبرنگاران در کاخ سفید بر زبان آورد.

ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا دشمنان آمریکا مانند کره شمالی، روسیه، چین و ایران سعی دارند از شرایط شیوع کرونا علیه منافع آمریکا استفاده نمایند و مانع سیاست های واشنگتن و ایجاد تنش نظامی شوند، گفت: نه، من اینگونه فکر نمی کنم. ما با روسیه رابطه خوبی داریم. ما بر سر توافق نامه نفتی با هم همکاری خوبی داشتیم. این یک معامله بسیار مهم برای آن ها، ما و عربستان سعودی بود .

ترامپ همزمان با اشاره به تحریم های واشنگتن علیه مسکو گفت: هیچ کس به اندازه من با پوتین سرسخت تر نبود. به تحریم ها نگاه کنید، به کارهایی که با خط لوله آن ها به سوی اروپا انجام دادم (خط لوله نورد استریم 2).اکنون همه در خصوص آن صحبت می نمایند. من با پوتین رابطه بسیار خوبی دارم. من توانستم با روسیه و عربستان سعودی معامله کنم .

ترامپ در عین حال افزود که با تحریم پروژه خط لوله نورد استریم2، توانسته صنعت نفت ایالات متحده را نجات دهد و صدها هزار شغل در آمریکا ایجاد کند.

در تاریخ 12 آوریل (24 فروردین) ، کشورهای اوپک پلاس، در یک جلسه اضطراری توانستند در خصوص مقیاس فراوری در ماه مه-ژوئن (اردیبهشت و خرداد) به توافق برسند.

براساس توافق نامه جدید، روسیه و عربستان سعودی فراوری نفت خود را به طور مساوی 2. 5 میلیون بشکه در روز (از سطح پایه 11 میلیون بشکه در روز) کاهش می دهند. این توافقنامه به مدت 2 سال و تا سال 2022 اعتبار دارد.

مقررات فاصله اجتماعی در ماه رمضان و عید پاک یکسان است

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در جلسه روز شنبه ابراز امیدواری کرد که مسلمانان این کشور استانداردهای فاصله اجتماعی را در ماه رمضان همچون مسیحیان در عید پاک رعایت نمایند. اعمال چنین مقررات محدودنماینده ای در برگزاری گردهمایی های عظیم بسیاری از اقلیت های دینی در آمریکا را آزرده خاطر کرد.

بعضی از مسیحیان آمریکا در عید پاک از مقررات شرکت در گردهمایی ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا منع شده بود، سرپیچی کردند و ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا فکر می نماید بعضی از رهبران مسلمان دستورات فاصله اجتماعی را نقض می نمایند گفت، نه من اصلا این طور فکر نمی کنم.

ترامپ در گذشته به دلیل لفاظی های علیه مسلمانان مور د انتقاد بوده است و یکی از اولین اقداماتش به محض ورود به کاخ سفید جلوگیری از ورود مسافرانی از هفت کشور عمدتا مسلمان بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 989

به "ادعای ترامپ درباره روسیه و ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترامپ درباره روسیه و ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید