تور ارزان چین: آنچه باید درباره بلیچینگ بدانید

به گزارش مجله آی سیب، بد نیست بدانید سفید کردن دندان ها در مطب برای یک بار کافی نیست. شما ضروری است دو یا سه مرتبه فرایند سفید کردن دندان را در مطب به فاصله دو هفته دو هفته انجام دهید و سپس آن را با سفیدکننده های خانگی برای مدتی ادامه دهید.

تور ارزان چین: آنچه باید درباره بلیچینگ بدانید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آنچه باید درباره بلیچینگ بدانید

نویسنده: دکتر شکیلا نیکنام

سفید کردن دندان ها، نوعی دکلره کردن است که با استفاده از عوامل اکسیدنماینده انجام می گیرد. مهم نیست که با چه روشی این عمل انجام می گردد. در هر حال هدف این است که اجزای فعال ماده بر دندان اعمال گردند تا بخش هایی از بافت دندانی بی رنگ شده یا ذرات دارای رنگ داخل نسوج دندانی جدا شده و بی رنگ شوند.

در برخی از تبلیغات می بینیم که بیش از میزان روی سفید کردن دندان ها با لیزر تاکید می گردد ولی واقعیت این است که لیزر شاهکار نمی نماید. برای سفید کردن دندان فقط احتیاج به مواد شیمیایی ویژه ای است و نور لیزر فقط باعث می گردد که این مواد زودتر فعال شوند و دندان را سفید نمایند.

یک بار کافی نیست

بد نیست بدانید سفید کردن دندان ها در مطب برای یک بار کافی نیست. شما ضروری است دو یا سه مرتبه فرایند سفید کردن دندان را در مطب به فاصله دو هفته دو هفته انجام دهید و سپس آن را با سفیدنماینده های خانگی برای مدتی ادامه دهید.

پا کردن در کفش دندانپزشک

در سفید کردن دندان های زنده یک روش سفید کردن در خانه است که به یاری دندانپزشک انجام می گیرد. نحوه این درمان به اینگونه است که پس از تشخیص دندانپزشک مبنی بر اینکه لکه های رنگی را می توان به این روش از بین برد، ابتدا دندانپزشک از کل فک بیمار یک قالب تهیه نموده و آن را به لابراتوار می فرستد.

در لابراتوار برای دندان های شخص یک کاور یا قالب پلاستیکی نرم و شفاف با ضخامت خیلی اندک ساخته می گردد که تقریبا تا 2 تا 3 میلی متری لثه ها توسعه دارد. سپس این قالب شفاف در دهان بیمار امتحان می گردد که نشست آن روی دندان ها به نحو خوبی انجام گیرد. هنگام استفاده از مواد سفیدنماینده باید دقت گردد که این مواد سوزاننده هستند و به پوست دست یا مخاط دهان و لثه ها آسیب جدی وارد می نمایند.

پس میزان استفاده از این مواد باید کنترل شده باشد تا روی لثه ها نرفته و آسیبی به لثه های مجاور نرساند. در صورتی که طی فرایند سفید کردن، دندان ها دچار حساسیت شدند باید به مدت یکی دو روز این عمل قطع شده و سپس ادامه یابد. این عمل باید پس از دو هفته نتیجه بخش باشد و ادامه دادن این عمل چندان سودمند نیست.

نوارها و چسب های سفیدنماینده

از جمله روش های دیگر برای سفید کردن دندان ها استفاده از نوارهای سفیدنماینده دندان است که به صورت موقت روی دندان ها چسبانده می گردد و طی یک فرایند کند تا حدودی رنگ دندان ها را روشن می نماید. این نوارها بیشتر جنبه تجاری داشته اما در هر صورت قبل از استفاده حتماً باید با دندانپزشک هماهنگی لازم انجام گیرد.

درد و حساسیت در انتظار برخی هاست

تقریبا نیمی از افرادی که از محصولات سفید نماینده دندان استفاده می نمایند، درجاتی از حساسیت دندانی و التهاب لثه را پس از آن تجربه می نمایند. اگر شما دچار حساسیت دندانی شدید و در اثر نوشیدن مایعات گرم و سرد دندان هایتان دچار دردهای گذرایی شد و یا لثه هایتان قرمز شد، باید غلظت این محصولات سفید نماینده خانگی را کمتر انتخاب کنید. به طور معمول، این عوارض در عرض چند روز از بین می فرایند اما اگر این درد و التهاب ادامه پیدا کرد حتما با دندانپزشک تان تماس بگیرید.

سفیدنماینده های خانگی باعث سرطان نمی شوند

برخی ها تصور می نمایند ماده پراکسید که در سفید نماینده های خانگی وجود دارد موجب سرطان مخاط دهان می گردد ولی این نگرانی بی علت است. میزان پراکسیدی که هر فرد در روز هنگام استفاده از سفیدنماینده های خانگی دریافت می نماید، 10 درصد میزانی از این ماده است که هر روز در بدن فراوری می گردد. در عین حال، بزاق دهان این ماده را بی اثر و خنثی می نماید. پس خیالتان آسوده باشد که سفیدنماینده ها موجب سرطان نمی شوند.

اگر باردارید...

اگر شما باردار هستید، باید سفید کردن دندان هایتان را به بعد از زایمان موکول کنید چون این مواد سفیدنماینده می توانند بلعیده شوند و برای جنین خطرآفرین باشند. به هر حال شما باید کوشش کنید جنین را در این 9 ماه از مواد شیمیایی مصون نگه دارید.

ترمیم ها را تعویض کنید

برخی ها دندان هایشان را از پیش با مواد ترمیمی هم رنگ دندان ترمیم نموده اند ولی به مرور زمان این ترمیم ها بد رنگ شده اند و یا حاشیه های آن رنگ گرفته اند. اگر شما هم چنین مسئله ای دارید، باید به شما توصیه کنیم که خیال سفید کردن دندان هایتان را از سر بیرون کنید. مواد سفیدنماینده دندان روی این ترمیم ها اثر چندانی ندارند و بد رنگی آنها را رفع نمی نمایند. بهتر است این ترمیم ها را تعویض کنید.

بی اثر روی روکش ها

ممکن است دندانتان را روکش نموده باشید ولی این روکش رنگش زردتر از دندان های طبیعی شما باشد. در این صورت نباید انتظار داشته باشید، استفاده از محصولات سفید نماینده خانگی دندان، دندانتان را سفیدتر کند. اگر دوست دارید رنگ روکش شما سفید گردد و با رنگ بقیه دندان هایتان هماهنگ باشد، باید روکش دندانتان را عوض کنید و از دندانپزشک بخواهید روکشی با رنگ روشن تر برای دندان شما به کار ببرد.

دندان های زرد بهتر از خاکستری

از قلم نیاندازید که دندان های با ته رنگ خاکستری دشوارتر از دندان های با ته رنگ زرد با سفیدنماینده های خانگی سفید می شوند.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1817

به "تور ارزان چین: آنچه باید درباره بلیچینگ بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: آنچه باید درباره بلیچینگ بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید