ابراز نگرانی آلمان درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر پروژه گازی نورد استریم2

به گزارش مجله آی سیب، دولت آلمان از احتمال به تأخیرافتادن پروژه گازی نورد استریم2 به دلیل تحریم های آمریکا ابراز نگرانی نموده است.

ابراز نگرانی آلمان درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر پروژه گازی نورد استریم2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، برلین درباره تأخیر احتمالی در پروژه گازی نورد استریم2 به دلیل تحریم های آمریکا ابراز نگرانی نموده است.

پیتر بایر، هماهنگ کننده مناسبات دو سوی آتلانتیک دولت فدرال آلمان روز دوشنبه در رادیو آلمان گفت که این تحریم ها این پروژه را به تأخیر خواهد انداخت. به گفته وی پیش بینی می گردد که این پروژه برای نیمه دوم سال 2020 تکمیل گردد.

پروژه گازی نورد استریم2 حدود 10 میلیارد یورو هزینه داشته و بر اساس اطلاعات رسانه های روسی حدود 92 درصد آن آماده شده است.

دولت روسیه اعلام نموده بود که این پروژه در اواسط سال 2020 می تواند به بهره برداری برسد.

بایر که از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی است اظهار داشته که با توجه به انتقادهای مداوم آمریکا به این پروژه گازی تحریم های آمریکا علیه این پروژه غافلگیر کننده نبود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه خیلی روی ما تأثیر می گذارد در عین حال گفت که ایجاد مارپیچی از تنش ها با اقدامات متقابل معقول نیست.

این مقام حزب دموکرات مسیحی آلمان همچنین تأکید کرد که در این میان مسئله تمایل آمریکا برای توسعه بازار گاز مایع خود به اروپا نیز وجود دارد، اما گاز مایع از آمریکا بسیار گران تر است.

خط لوله نورد استریم2 مرحله پایانی خود را طی می نماید و هم اکنون حدود 300 کیلومتر از این طرح توسط شرکت هلندی سوئیسی ال سیز در آب های دانمارک لوله کشی می گردد. اما این شرکت بعد از اعمال تحریم ها از پروژه نورد استریم2 کنار کشید. این شرکت اعلام نموده است که فعالیت آنها زمانی از سر گرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه گردد.

ترامپ به شدت مخالف این طرح بوده و بارها از مقامات آلمانی خواسته است که این پروژه را اجرا نکنند. رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نورد استریم2 وابستگی آلمان و اروپا به گاز روسیه را بیشتر می نماید.

ترامپ روز آدینه 29 آذر برنامه دفاعی بودجه آمریکا را که تحریم خط لوله گازی نورداستریم2 و ترک استریم بخشی از آن بود امضا کرد. خط لوله نورد استریم2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد. خط لوله ترک استریم نیز به وسیله دریای سیاه گاز روسیه را به ترکیه و از آنجا به اروپا انتقال خواهد داد.

دولت آمریکا 60 روز وقت دارد فهرستی از اشخاص و شرکت هایی را که در این پروژه دست دارند تهیه کند.

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی خواهد بود که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نماید. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند.

مجری اصلی این طرح، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او.ام.وی.، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل به عهده گرفته اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 670

به "ابراز نگرانی آلمان درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر پروژه گازی نورد استریم2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی آلمان درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر پروژه گازی نورد استریم2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید