از بین رفتن 20 درصد ذخایر موادغذایی ترکیه در انفجار بندر درینجه

به گزارش مجله آی سیب، ایسنا نوشت: روز دوشنبه انفجاری در بندر درینجه در غرب ترکیه به وقوع پیوست که به از بین رفتن عملیات بارگیری غلات به یک کشتی و زخمی شدن دست کم 12 نفر منجر شد. یک منبع مطلع در گارد ساحلی ترکیه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، این انفجار به هیچ یک از کشتی های مستقر در این بندر آسیب وارد نکرد.

از بین رفتن 20 درصد ذخایر موادغذایی ترکیه در انفجار بندر درینجه

مقام مسئول ارشد امور غلات در دولت ترکیه امروز سه شنبه گفت، آنکارا اقدام خرابکارانه را به عنوان یکی از دلایل انفجار اخیر در بندر درینجه این کشور در نظر می گیرد گرچه فعلا این گزینه بعید است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد گلدال، رئیس کمیته غلات ترکیه امروز اظهار کرد، از نظر مقام های ترکیه ای اقدام خرابکارانه می تواند به عنوان یکی از دلایل انفجار روز دوشنبه در بندر بزرگ تجاری درینجه واقع در استان کوجا الی مطرح باشد اما آنکارا فعلا احتمال چنین چیزی را کم می داند.

دولت ترکیه گفته است در انفجار بندر درینجه ترکیه به 20 درصد از ذخایر مواد غذایی معادل حدود 15 هزار تن آسیب وارد شده است.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد: ظرفیت کل بندر 95000 تن است. سیلوی محل انفجار قبلاً 75000 تن ذخایر داشته است. طبق برآوردهای اولیه حدود 20 درصد (حدود 15000 تن) از این ذخایر آسیب دیده است. بنابراین شایعه نابودی 8 میلیون تن از ذخایر صحت ندارد.

بر اساس گزارش نشریه سی.ان.ان ترک، گلدال اعلام کرد: آنجا بندرگاهی است که هیچکس بدون داشتن مجوز امنیتی نمی تواند به آنجا وارد گردد. فرقی نمی کند که این شخصی کارمند دولتی یا صاحب یک شرکت تجاری باشد، آنها بدون مجوز نمی توانند به آنجا وارد شوند.

او افزود: البته همه امکانات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت اما گزینه خرابکار به عنوان احتمالی ضعیفتر در نظر گرفته شده است.

روز دوشنبه رسانه های ترکیه ای گزارش دادند، انفجاری قوی یک انبار کمیته غلات ترکیه در بندر درینجه در استان کوجا الی را لرزاند.

اطلاعات اولیه حاکی از زخمی شدن حداقل 10 نفر در داخل انبار در زمان وقوع این انفجار است. دلیل انفجار در این بندر هنوز معین نیست و گفته شد، انفجار در زمان بارگیری غلات به یک کشتی اتفاق افتاده است.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سوار بر ناو جنگی یواس اس توماس هادنر با عبور از تنگه هرمز به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در امارات متحده عربی رفته و پس از آن با حمید بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین ملاقات نموده است.

دفتر فرمانده مرکزی آمریکا -سنتکام- روز سه شنبه در اطلاعیه ای ضمن اعلام لیست ملاقاتهای ژنرال کوریلا نوشته این فرمانده ارتش آمریکا جزییات توانمندی های ناوگان های آمریکایی در خلیج فارس را آنالیز و با شرکای نظامی ایالات متحده در این منطقه هم درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز رایزنی نموده است.

ژنرال کوریلا درباره سفرهای روزهای اخیر خود گفت: این سفرها به منطقه خاورمیانه، به من دید عمیقی درباره روابط ما با شرکایمان و سطح آمادگی ایالات متحده آمریکا و نیروهای متحدش برای رزم آرایی در این منطقه داد.

به نظر می رسد سفر ارشدترین مقام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که همزمان با اعزام 3 هزار نیروی نظامی به همراه دو ناو جنگی به خلیج فارس که روز گذشته خبر آن اعلام شد اجرا شده باشد.

نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 3000 پرسنل نظامی آمریکایی با دو کشتی جنگی به عنوان بخشی از افزایش استقرار پس از توقیف نفتکش به وسیله ایران وارد دریای سرخ شده اند.

تقویت نیروی نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس با هدف حمایت از امنیت تجارت جهانی نفت روی دریا و مقابله با توقیف نفتکش ها از سوی ایران عنوان شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2294

به "از بین رفتن 20 درصد ذخایر موادغذایی ترکیه در انفجار بندر درینجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین رفتن 20 درصد ذخایر موادغذایی ترکیه در انفجار بندر درینجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید