پیش بینی افزایش روابط تجاری ایران و امارات به 30 میلیارد دلار
به گزارش مجله آی سیب، آمار های تجارت خارجی نشان از آن دارد که سهم مراودات ایران و امارات با ایران و چین برابر شده است.
با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بینالمللی و پیشرفته را سیاحت کنید.
به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از جوان، آمار های تجارت خارجی نشان از آن دارد که سهم مراودات ایران و امارات با ایران و چین برابر شده است، حال به گفته رئیس نمایشگاه بین المللی ایران مقامات اماراتی قول داده اند که موانع برای افزایش مراودات تجاری ایران و امارات از 15 میلیارد دلار فعالی به 30 میلیارد دلار برسد.
آمار های تجارت خارجی نشان از آن دارد که سهم مراودات ایران و امارات با ایران و چین برابر شده است، حال به گفته رئیس نمایشگاه بین المللی ایران مقامات اماراتی قول داده اند که موانع برای افزایش مراودات تجاری ایران و امارات از 15 میلیارد دلار فعالی به 30 میلیارد دلار برسد.
طی دهه اخیر حجم تجارت خارجی ایران از محدوده 120 میلیارد دلار در سال به محدوده 60 تا 65 میلیارد دلار رسید و علت این رویداد را باید تحریم های مالی و بعلاوه کم توجهی به تقویت صادرات کالا و خدمات به کشور های مختلف و به ویژه کشور های همسایه اسم کرد.
البته هم اکنون عمده تجارت ایران با کشورهایی، چون چین، امارات، عراق، ترکیه و افغانستان انجام می گردد که کارشناسان حوزه تجارت خارجی معتقدند ایران باید به شکل جدی روی توسعه همکاری های تجاری با کشور های مختلف تمرکز کند و حجم تجارت خود را با کشور هایی را که هم اکنون با آن مراوده دارند، افزایش دهند.
در حالی که مقدار مراودات تجاری ایران با امارات تقریباً با تجارت ایران و چین برابری می نماید، رئیس نمایشگاه بین المللی ایران در نشست خبری نمایشگاه اکسپو 2020 گفت: مراودات تجاری ایران با امارات که در زمان حاضر 15 تا 16 میلیارد دلار است، زمینه سازی شده است به مرز 30میلیارد دلار برسد.
حسن زمانی گفت: این نمایشگاه یک فرصت استثنایی برای کشور است که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. این نمایشگاه زمانی آغاز می گردد که انتقال دولت اتفاق می افتد و بزرگترین پروژه سیاسی و مالی اجتماعی را می توانیم با این نمایشگاه داشته باشیم.
وی ادامه داد: طی این مدت اولین بار است که اکسپو در خاورمیانه و قاره آفریقا برگزار می گردد. ما در آن هستیم و باید بتوانیم بهره لازم را ببریم. شعار این دوره اکسپو پیوند اندیشه ها است که آینده را می سازد و 200 کشور و سازمان فعال در آن حضور دارند.
رئیس نمایشگاه بین المللی ایران اعلام کرد: لگوی این اکسپو حلقه طلایی است که قدمت 4 هزار ساله دارد و حداقل 25 میلیون بازدیدنماینده خواهیم داشت و با توجه به کاهش فرایند بیماری کرونا این مقدار افزایش خواهد یافت.
امیدواریم تا سرانجام پروژه که سرانجام مرداد ماه است پاویون ایران را تحویل بدهیم و ایران جزو 8 پاویون برتر ساخته شده است که افتخار معماری است.
افزایش روابط تجاری ایران و امارات
بعلاوه، زمانی با اشاره به اینکه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی امارات پذیرفتند که ارتباطشان را با اتاق بازرگانی ایران بیشتر نمایند و اعضای خود را افزایش دهند. اضافه کرد: در دیداری که با وزیر اقتصاد امارات داشتیم، قول دادند که موانع برداشته گردد و مراودات تجاری که در زمان حاضر 15 تا 16 میلیارد دلار است، زمینه سازی گردد تا برای رسیدن به مرز 30 میلیارد دلار سوق دهیم.
وی تأکید کرد: بین 3 تا 6هزار پروژه از سوی ایران عرضه می گردد و امیدواریم سرمایه گذاران خوبی را در این شش ماه جذب کنیم، زیرا مزیت ما در پتروشیمی، نفت، گاز و معادن، مس و فولاد است و می توانیم استفاده لازم را در این شش ماه از فعالیت اکسپو داشته باشیم.
وی در سرانجام گفت: در دهه فجر روز ملی کشور را داریم و از رئیس جمهور دعوت می گردد و در نوروز برنامه هایی پیش بینی شده است. علاوه بر خود مکان پاویون ایران، در خارج از آن 50 نقطه که مکان های مشترک است بیشترین برنامه های فرهنگی را اجرا می کنیم.
از سوی دیگر رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در ادامه این نشست خبری با اشاره به اهداف فرهنگی، اجتماعی این نمایشگاه گفت: دستاورد های نو، صنایع خلاق و دستاورد های نو هر کشور و فعال شدن بخش تجاری و توسعه مبادلات تجاری از جمله اهداف مالی این نمایشگاه است، بعلاوه بهره برداری از فعالیت های نوین و پتانسیل های مالی و مبادلات تجاری، اعزام هیئت های تجاری، استفاده از پتانسیل گردشگری، ارتقای تبادلات مالی، بازارسازی برای کالا های دارای مزیت نسبی از دیگر اهداف مالی است که باید به آن توجه گردد.
فرشید فرزانگان با پیشنهاد معرفی واکسن کووایران برکت در این نمایشگاه اظهارداشت: در این نمایشگاه فرصت های تجاری شامل معرفی محصول در قالب فیلم، امکان عرضه و فروش محصول و معرفی برند ها و استفاده فضای پاویون ایران برای برندسازی، تبلیغات با شیوه های علمی هم از جمله اقداماتی است که قرار است در اکسپوی 2020 عملی گردد.
اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
بازگشت به صفحه رسانه ها
منبع: خبرگزاری تسنیم