از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی برای معرفی زرشک ایران استفاده گردد

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین بر ضرورت استفاده از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی برای معرفی محصول زرشک ایران در بازارهای جهانی تاکید نمود.

از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی برای معرفی زرشک ایران استفاده گردد

محمد امین، امروز شنبه یکم آبان در جشنواره یاقوت های سرخ قهستان که با حمایت بنیاد مستضعفان و به وسیله نهاد پیشرفت و آبادی بنیاد علوی درمیان در خانه تاریخی شریف شهر قهستان برگزار گردید، اظهار کرد: پروژه توسعه خوشه زرشک که در این استان ایجاد شده از برنامه های سازمان یونیدو زیرمجموعه سازمان ملل متحد الگو گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین گفت: در ایران هم این پروژه به وسیله سازمان صنایع کوچک و سازمان شهرک های صنعتی در معاونت وزارت صنعت در حال اجرا و دوازدهمین سال است که در پروژه های توسعه خوشه ای در استان ها انجام می گردد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبت این پروژه در خراسان جنوبی این است که در یک جغرافیای کوچک انجام می گردد و پیروز ترین پروژه ها در ایران و جهان در جوامع محلی کوچک و با یک مزیت متفاوت اجرا شده است.

امین با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد زرشک خراسان جنوبی، اضافه نمود: پروژه خوشه زرشک زمانی پیروز خواهد بود که در قالب کار گروهی دنبال گردد.

رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین با تأکید بر اینکه معرفی محصول زرشک در بازارهای جهانی جای کار بسیاری دارد، گفت: شرکت در نمایشگاه های بین المللی یاری بزرگی به معرفی این محصول می نماید و شرکت شهرک های صنعتی بودجه خوبی برای توسعه دارد که مایل است در زمینه محصولات مزیت دار هزینه کند و امیدواریم بستری برای توسعه این منطقه فراهم گردد.

وی یادآور شد: برگزاری امثال این گونه جشنواره ها نقش موثری در شناخت محصولات کشاورزی دارد و زمینه جذب و توسعه گردشگری را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1874

به "از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی برای معرفی زرشک ایران استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی برای معرفی زرشک ایران استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید