افزایش 5 برابری فراوری محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش 5 برابری فراوری محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری خبرداد.

افزایش 5 برابری فراوری محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، سیدمجتبی خیام نکویی گفت: طی 4 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فراوری محصولات کشاورزی از 25 میلیون تن با افزایش 5 برابری به 125 میلیون تن رسیده است که بخش قابل توجهی از آن ناشی از پژوهش های بخش کشاورزی بوده که منجر به افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: با توجه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی باید شرکت های دانش بنیان افزایش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که صنعت گیاهان دارویی می تواند اقتصاد کشور را متحول کند، اظهار داشت: به رغم منابع اولیه فراوان گیاهان دارویی در کشور، شرکت های داروسازی مواد اولیه خود را از خارج کشور وارد می نمایند و این به ضرر بخش کشاورزی است.

خیام نکویی گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و فعالان بخش تحقیقات کشاورزی، سامانه های رزومه هوشمند و اثربخشی محققانه بخش کشاورزی و بعلاوه از دستاورد تحقیقات بخش کشاورزی نان سبوس دار که آرد آن بدون سبوس گیری فراوری می گردد، اصلاح ویژگی های انگور، فراوری خوراک دام با بذر خرما، افزایش ماندگاری پسته تازه برای صادرات به کشورهای همسایه و واکسن دوگانه برای ماهی قزل آلا که باعث مقاوم سازی در زمان فراوری است، رونمایی شد.

وی اضافه نمود: 200 هزار هکتار کشت کلزا آلوده به گل جالیز ای است که بر اساس دستاورد تازه مبارزه بیولوژیک صورت می گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: طی 4 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراوری محصولات کشاورزی از 25 میلیون تن با افزایش 5 برابری به 125 میلیون تن رسیده است که بخش قابل توجهی از آن ناشی از پژوهش های بخش کشاورزی بوده که منجر به افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات شده است.

وی اضافه نمود: در شرایط کنونی که در حوزه غذایی در جهان تحریم هستیم با استفاده از کارهای تحقیقاتی می توانیم در بسیاری از محصولات به خودکفایی کامل و در بخشی به خود اتکایی برسیم.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1944

به "افزایش 5 برابری فراوری محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 برابری فراوری محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید