اگر مردم همدان رعایت نکنند باید منتظر فاجعه باشند

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/همدان استاندار همدان از اعمال محدودیت های جدید در استان و مقابله قضایی با کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، اطلاع داد و گفت: اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی در حدود 60 است و اگر این فرایند ادامه پیدا کند و مردم رعایت ننمایند حتی اگر ظرفیت بیمارستانی را 10 برابر کنیم جوابگو نخواهد بود.

اگر مردم همدان رعایت نکنند باید منتظر فاجعه باشند

سیدسعید شاهرخی عصر آدینه 18 مهرماه در نشست خبری ستاد اطلاع رسانی مقابله با کروناویروس استان همدان، اظهار کرد: امروز با شرایط ویژه ای در موضوع پیشگیری، کنترل و مقابله با کروناویروس در کشور و استان روبرو هستیم. هشت ماه است فداکارانه تمام ظرفیت کادر بهداشت و درمان را بکار گرفته ایم و مفتخریم تا امروز هیچ بیماری نبوده که بستری نکنیم یا خدمات درمانی ارائه ندهیم.

وی ادامه داد: طبیعتا احتیاج درمان درصدی از جمعیت را می توانیم جوابگو باشیم اما مابقی را باید مدیریت کنیم و به کادر بهداشت و درمان فرصت دهیم تا به بهترین نحو کار خود را انجام دهند، ما باید ورود به بیمارستان ها را کنترل نموده و کاری کنیم احتیاج به رفتن به بیمارستان نباشد.

استاندار همدان گفت: بعد از مطالعات مختلف الان تمام جهان به این نتیجه رسیده کرونا با همان شدت روز اول وجود دارد و تنها راه کنترل آن رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است به طوریکه هر میزان رعایت نمایند سلامت افراد حفظ می گردد و مراجعه به بیمارستان کمتر خواهد بود بنابراین مردم باید همچنان با حساسیت و جدیت به نکات بهداشتی و اجرای پروتکل ها برای حفظ سلامتی خود پایبند باشند.

وی اعلام کرد: ما سه پیک را تجربه کردیم، پیک اول اسفند و فروردین ماه بود، پیک دوم از اواخر خرداد و تیر و پیک سوم هم از اوایل شهریورماه شروع شد که این موج سوم دامنه بزرگتری دارد.

استاندار همدان اعلام نمود: ما در کل کشور گفتیم در استان همدان 80 تا 90 درصد رعایت پروتکل داشتیم اما اکنون رعایت ها در حدود 60 است و اگر این فرایند ادامه پیدا کند و مردم رعایت ننمایند حتی اگر ظرفیت بیمارستانی را 10 برابر کنیم جوابگو نخواهد بود.

شاهرخی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تا به امروز واقعا پیروز عمل نموده است، عنوان نمود: گواهی می دهم دانشگاه علوم پزشکی به بهترین وجه در حد ظرفیت و امکانات خود عمل نموده است اما اگر نتوانیم ورود به بیمارستان ها را کنترل کنیم کادر بهداشت و درمان ما خسته می شوند و فاجعه به بار می آید.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم با همکاری اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و صداوسیما بتوانیم پویش و حرکتی را انجام دهیم که همه مردم خود را در امر پیشگیری سهیم بدانند.

استاندار همدان با بیان اینکه علاوه بر وظیفه حاکمیتی که ما داریم، خود مردم نیز باید حافظ سلامت خود باشند، اظهار کرد: چنانچه پروتکل ها را مردم ما که نشان تاریخ و تمدن ایران زمین را دارند، رعایت نمایند ما نخستین استانی خواهیم بود که جشن غلبه بر کرونا را شاهد هستیم اما اگر مردم رعایت ننمایند یقینا باید منتظر یک فاجعه غیرقابل کنترل باشند.

شاهرخی توضیح داد: به کمیته امنیتی و اجتماعی و به کارگروه زیستی و بازرسی تأکید کردم چنانچه افرادی با هر هدفی متولی امور اجتماعات باشند، مجرم هستند و باید به دستگاه قضایی معرفی شوند چراکه این کار خلاف قانون و شرع است بنابراین اجازه نمی دهیم اپیدمی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه مردم در اجتماعات شرکت ننمایند و مجالس عروسی و عزا و دورهمی ها را برای بعد از برچیده شدن کرونا بگذارید، اذعان کرد: ما برای فعالیت های مالی و آموزشی که اجتناب ناپذیر است، پروتکل داریم و نمی توانیم واحدهای تولیدی را تعطیل کنیم.

شاهرخی تبیین کرد: برای حفاظت از جان مردم محدودیت های جدیدی مصوب و ابلاغ کردیم و همه افراد موظف به اجرای وظایف هستند و هیچ کس حق تعدی ندارد و فرمانداران بعد از این جلسه فکر اعزام تیم بازرسی از فردا صبح باشند.

وی با بیان اینکه اگر امر پیشگیری را اجتماعی نکنیم و همه همکاری ننمایند تعداد ورودی به بیمارستان ها اضافه می گردد، گفت: امیدوارم هفته آینده که میزان رعایت پروتکل ها اعلام می گردد همدان در رأس باشد و این امر یک عزم عمومی می خواهد، باید زمینه سازی گردد و همه متولیان پای کار باشند.

شاهرخی با بیان اینکه امروز شرایط استان همدان قرمز است و شهر نیز در شرایط قرمز قرار گرفته است، اعلام نمود: همه باید پروتکل های مربوط به شهرهای قرمز را رعایت نمایند و اگر کسی رعایت نکند با جان خود بازی نموده است.

وی ادامه داد: ستاد موظف است با ارشاد و هدایت و تمنا از تمام مردم اجرای پروتکل ها را به حداکثر برساند و با افرادی که رعایت ننمایند به منظور حفظ سلامت مردم برخورد کند چراکه اصل، سلامت عموم مردم است.

استاندار همدان اظهار کرد: باید به فرمانداران تأکید کنم امروز در کنار پرداختن به معیشت مردم حفظ سلامت مردم را نیز در اولویت قرار دهند. ارزیابی ما از عملکرد فرمانداران و موثر واقع شدن آن 10 روز دیگر تعیین می گردد و آمارها باید 30 درصد پایین تر بیاید.

شاهرخی خطاب به فرمانداران ادامه داد: از فردا به کار شما نظارت می کنیم و باید بیش از گذشته مانند اسفند و فروردین قرص و محکم مردم را متقاعد کنیم که سلامت شما در گروی رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی تأکید کرد: از فردا باید استانداری و اعضای ستاد کرونا در آماده باش صددرصد باشند و تمام مرخصی و مأموریت های غیرضروری لغو خواهد شد.

استاندار همدان خطاب به فرمانداران تأکید کرد: امروز ما از فرمانداران تقاضا می کنیم به این وظیفه خطیر توجه نمایند و در شهرستان همدان، ملایر و نهاوند که شرایط ویژه است، تمهیدات ویژه بکار گیرند.

وی اذعان کرد: ما از فرمانداران توقع داریم با توجه به آماده باشی که داده شد، با تمام ظرفیت بر رعایت پروتکل ها نظارت نمایند تا محدودیت ها اجرا گردد چراکه ملاک ارزیابی ما از عملکرد شما کاهش ورودی به بیمارستان ها است .

شاهرخی خطاب به فرمانداران ادامه داد: برای این کار از ظرفیت رسانه ها، اصناف و سمن ها بهره ببرید و به اصناف بگویید به افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی نمایند خدمتی ارائه ندهند و حتما با افرادی که عامدانه موجب تجمعات می شوند برخورد کنید.

استاندار همدان توضیح داد: ما تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، هر استاندار نمی تواند خودش تصمیم بگیرد و سیاست رئیس جمهور تا به امروز این بوده که سلامت و معیشت مردم در کنار هم باشد.

شاهرخی اعلام نمود: آمار منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی صادقانه بوده چراکه ما آمار را چک می کنیم.

وی با بیان اینکه تمام اعتبار استان در حوزه بهداشت و درمان را دریافت کردیم، شرح داد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه 170 میلیارد تومان برای بیمارستان اکباتان و 100 میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان دریافت کردیم.

استاندار همدان تشریح کرد: در حال حاضر ما آموزش را تعطیل نکردیم بلکه با توجه به شرایط آموزش را غیرحضوری کردیم و 14 هزار تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم خریداری شده است.

شاهرخی با بیان اینکه تخت ها در پلان A ما پر شده اما هنوز وارد پلان B نشده ایم، گفت: کادر درمان خسته هستند و از نظر دارو نیز ما در شرایط تحریم هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1262

به "اگر مردم همدان رعایت نکنند باید منتظر فاجعه باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر مردم همدان رعایت نکنند باید منتظر فاجعه باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید