برگزاری هفتمین دور گفت وگوهای حقوق بشری بین ایران و اندونزی

به گزارش مجله آی سیب، هفمتین دور گفت وگوهای حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به صورت مجازی برگزار گردید.

برگزاری هفتمین دور گفت وگوهای حقوق بشری بین ایران و اندونزی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، هفتمین دور گفت وگوهای حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به میزبانی کشورمان امروز (سه شنبه) 16 آذر ماه به صورت مجازی برگزار گردید.

ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگوها را خانم شریفی صدر مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه بر عهده داشت و ریاست هیات اندونزیایی نیز بر عهده مدیرکل حقوق بشر وزارت امور خارجه اندونزی بود.

هدف از این گفتگوها، آشنایی با شرایط حقوق بشر در دو کشور، ایجاد درک بهتر از واقعیت های موجود و تبادل تجربیات بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در زمینه حقوق بشر بود.

طرفین در رابطه با موضوعات و تحولات حقوق بشری دو کشور، همکاری در حوزه های مورد علاقه در چارچوب سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد و سایر مجامع بین المللی، همکاری در مورد ارتقا و حمایت از حقوق زنان، حقوق افراد دارای معلولیت و اقدامات حقوق بشری انجام شده در دوران کرونا بحث و گفتگو کردند.

طرف ایرانی ضمن قدردانی از موضع اندونزی در دادن رأی منفی به قطعنامه شرایط حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، خواهان توسعه مساعدت و همکاری دو کشور در مجامع بین المللی شد.

در سرانجام این گفت وگوها، طرفین توافق کردند همکاری سالانه خود را ادامه داده و دور بعدی گفت وگوها برای همکاری های حقوق بشری بین دو کشور را در سال 2022 در جاکارتا برگزار نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1941

به "برگزاری هفتمین دور گفت وگوهای حقوق بشری بین ایران و اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفتمین دور گفت وگوهای حقوق بشری بین ایران و اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید