تاکید گوترش بر برطرف تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله آی سیب، دبیرکل سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با ظریف بر برطرف تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا تاکید نمود.

تاکید گوترش بر برطرف تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، به دنبال رایزنی های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد مقابله با شیوع کرونا در ایران و دنیا و پیرو نامه چند روز گذشته وی به دبیرکل سازمان ملل متحد، دقایقی پیش ظریف در گفتگویی تلفنی با آنتونیو گوترش. در مورد آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و گفتگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفتگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم برطرف تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و یاری نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم های غیر انسانی، ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید نمود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی های تلفنی را با بعضی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، قرقیزستان، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 912

به "تاکید گوترش بر برطرف تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید گوترش بر برطرف تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید