تحویل 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور، با کمبود پرستار روبرو هستیم

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز اورژانس، شیمی درمانی و آی.سی.یو بیمارستان امام علی(ع) آمل، با بیان اینکه بیمه پایه همه داروهای شیمی درمانی برای بیماری های لاعلاج را پوشش می دهد، ادامه داد: بیمه های تکمیلی نیز به فراخور رقمی که بیمه گذار پرداخت می نمایند پوشش می دهند.

تحویل 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور، با کمبود پرستار روبرو هستیم

وزیر بهداشت، با بیان اینکه افتتاح به معنای آغاز بلافاصله خدمت است، به کمبود نیرو اشاره نمود و اضافه نمود: وظیفه بنده این است تا با یاری نمایندگان، بتوانم سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه را برای تأمین نیرو کافی متقاعد کنیم.

وی با اعلام اینکه سال ها در حال کوشش برای جبران کمبود نیرو در حوزه سلامت است و با اشاره به تحویل بیش از 26هزار تخت بیمارستانی، یکی از عوامل نارضایتی مردم را نیروی انسانی برشمرد و اضافه نمود: بیمارستان، تجهیزات و پزشک خوب داریم اما حضور پرستار، نیروی یاری پرستار و بخش خدمات نیز باعث آرامش مردم می گردد.

قاضی زاده هاشمی با اعلام اینکه ما با کمبود پرستار روبرو هستیم، ادامه داد: وقتی ده تخت را به یک پرستار دهیم نه تنها او را خسته بلکه ذله می کنیم و در کنار آن پرداخت ها نیز با دیرکرد همراه است، در صورتی که باید هر پرستار دو الی سه تخت داشته باشد و متاسفم که در دوران مدیریتم هرچقدر کوشش کردم نتوانستم سازمانهای مربوطه را متقاعد کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان های امور استخدامی و برنامه و بودجه با توجه به احتیاج مردم، این حوزه را متفاوت ببینند، گفت: بیمار بیش از دارو احتیاجمند محبت است و ما در این زمینه نقص جدی در نیروی انسانی داریم.

وی با تأیید این مطلب که آمل استعداد تبدیل شدن به قطب آموزش عالی در حوزه پزشکی را دارد، ادامه داد: اما هیچ قولی مبنی بر تأسیس دانشگاه پزشکی در آمل نداده ام؛ چراکه تأسیس دانشگاه یا دانشکده یک امر نظام مند بوده و هیچ وزیری حق قول در این زمینه را ندارد چرا که یک امر شورایی و دارای مقررات خاص است و وزیر تنها یک رای دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 65

به "تحویل 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور، با کمبود پرستار روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور، با کمبود پرستار روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید