تصمیم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ترکیه

به گزارش مجله آی سیب، وزیر خارجه آلمان از تصمیم این کشور برای متوقف کردن صادرات سلاح به ترکیه جز در موارد استثنا اطلاع داد.

تصمیم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ترکیه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه آلمان گفته است که برلین دیگر با صادرات سلاح به ترکیه جز برای موارد خاص موافقت نمی نماید.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به یکی از نشریات آلمانی گفت که برلین جز تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی، دیگرتسلیحات نظامی به ترکیه صادر نمی نماید.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر این که ترکیه دیگر نمی تواند از برلین سلاح به دست آورد، اضافه نمود که آلمان تا به امروز پیشنهادهای بسیاری را از سوی آنکارا برای صادرات سلاح رد نموده است.

هایکو ماس گفت: آنچه ترکیه در جنگ سوریه انجام داده برای ما غیرقابل قبول است و تصمیم دولت آلمان مبنی بر عدم فروش اسلحه به متحد ناتو یک اقدام عظیم است.

پس از عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه در اکتبر(مهر) 2019، آلمان ممنوعیت محدودی در صادرات سلاح به ترکیه را وضع کرد. پیش از این برلین اعلام نموده بود که این ممنوعیت فقط در خصوص تسلیحات قابل استفاده در جنگ سوریه اعمال می گردد.

ترکیه سالهاست که به بهانه های واهی در شمال سوریه حضور نظامی دارد و بعضی تروریست ها را در این منطقه تجهیز می نماید.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) چندی قبل گزارش داد نیروهای ترکیه وابسته به گروه تروریستی موسوم به فرقه الحمزات اقدام به غارت و چپاول اموال و اسباب و اثاثیه خانه های مردم در چندین روستای منطقه عفرین در شمال استان حلب کردند آن هم پس از اینکه در خانه ها را از جا درآورده و به رغم حضور خانواده ها در این خانه ها با زور سلاح وارد آنجا شدند.

منابع محلی گفتند، گروه های تروریستی تحت فرمان رژیم ترکیه با ارتکاب فجیع ترین جنایات، اهالی آنجا را با رفتارهای خود به ستوه آورده اند تا بتوانند با بیرون کردن بومی ها از روستاهایشان و اسکان خانواده های خودشان در آنجا بافت جمعیتی منطقه را تغییر دهند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1097

به "تصمیم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید