وزارت خارجه آمریکا: آلمان کاملا حامی پروژه گازی نورد استریم 2 است

به گزارش مجله آی سیب، وزارت امور خارجه آمریکا طی گزارشی به کنگره از خروج حدود 18 شرکت اروپایی از پروژه گازی نورد استریم 2 تحت فشارهای آمریکا خبر داده و در عین حال اذعان کرد که برلین کاملا تحریم های آمریکا را رد نموده و از این پروژه گازی حمایت می نماید.

وزارت خارجه آمریکا: آلمان کاملا حامی پروژه گازی نورد استریم 2 است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، کمی قبل از شروع دولت جدید در آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، دولت ترامپ تحریم هایی را علیه پروژه گازی نورد استریم 2 تصویب کرد.

دولت جدید آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن هم البته کاملا مخالف این پروژه گازی است، اما فعلا روی اقدامات تنبیهی جدید علیه این پروژه انصراف داده است. با این وجود 18 شرکت اروپایی از ترس تهدیدهای آمریکا از این پروژه گازی خارج شده و به مشارکت خود پایان داده اند.

به این ترتیب تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه این پروژه گازی تاثیر خود را نشان داده است. این خبر را وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره در این باره منتشر نموده است.

دو شرکت آلمانی از مانهایم و مونیخ هم جزو شرکت های هستند که از این پروژه گازی خارج شده اند. آمریکا تا به حال تنها یک شرکت روسی را در این ارتباط تحریم نموده و شرکت های اروپایی مشارکت کننده در این پروژه را تنها به تحریم تهدید نموده است.

جمهوریخواهان آمریکایی انتقاد شدیدی به این رویکرد دولت بایدن در قبال این پروژه گازی وارد نموده اند.

سناتور تد کروز اواخر هفته خاطرنشان کرد: دولت بایدن این سیگنال را ارسال نموده که آماده است این پروژه گازی با همه عواقب فاجعه بار آن برای امنیت ملی آمریکا و امنیت انرژی متحدان اروپایی ما تکمیل گردد.

وزارت امور خارجه آمریکا گزارش خروج شرکت های اوپایی از این پروژه گازی را آدینه گذشته به کنگره ارسال کرد که تا به حال علنی نشده بود. بر این اساس بیشتر شرکت هایی که مشارکت خود در این پروژه گازی را پایان داده اند جزو شرکت های بیمه ای هستند. بیشتر این شرکت ها در انگلیس مستقر هستند. بر اساس اطلاعات وزارت خارجه آمریکا گروه بیمه زوریخ سوئیس و گروه آکسا مستقر در پاریس هم خروج خود از این پروژه گازی را اعلام نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این گزارش که به امضای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم رسیده است به صراحت به موضع آلمان در قبال این پروژه گازی هم پرداخته است و در آن آمده است: دولت آلمان کاملا پشت این پروژه گازی واقع شده است. دولت آلمان تاکید دارد که این یک پروژه مالی لازم است. آلمان تحریم های آمریکا را به عنوان حمله به استقلال آلمان و اتحادیه اروپا قاطعانه رد می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه گفته بود که دولت بایدن این مسئله را آشکار نموده است که نورد استریم 2 یک توافق بد است و شرکت های مشارکت کننده در آن در معرض خطر تحریم قرار دارند. بایدن قرار است در این باره با متحدان اروپایی خود تبادل نظر کند.

آمریکا و چند کشور اروپایی از جمله لهستان با دیده تردید به این پروژه می نگرند. این کشورها از احتمال وابستگی آلمان و اتحادیه اروپا به گاز روسیه ابراز نگرانی نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات شرکت انرژِی گازپروم روسیه به عنوان سرمایه گذار اصلی این پروژه گازی 94 درصد این خط لوله تا به حال آماده شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام نموده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1518

به "وزارت خارجه آمریکا: آلمان کاملا حامی پروژه گازی نورد استریم 2 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا: آلمان کاملا حامی پروژه گازی نورد استریم 2 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید