توسعه فناوری سامانه نمک زدایی در کشور با 8 محصول دانش بنیان

به گزارش مجله آی سیب، کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، از ارتقای بهره وری از آب و خاک و حل بحران های زیست محیطی حمایت می نماید.

توسعه فناوری سامانه نمک زدایی در کشور با 8 محصول دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این کارگروه علاوه بر مجموعه فعالیت های خود، در 100 روز گذشته، پروژه هایی را به انجام رسانده است. از جمله این پروژه ها، اتمام مراحل مطالعه و اکتشاف چاه ژرف در منطقه سیستان با اتمام حفاری بهره برداری از چاه به عمق 1800 متر و نصب و راه اندازی پمپ درون چاهی ساخت شرکت­های دانش­ بنیان و پمپاژ آب به اندازه 40 لیتر بر ثانیه است.

روونمایی از اولین مزرعه بومی پرورش ماهی در قفس

توسعه فناوری ساخت قطعه براکت برای قفس های پرورش ماهی و رونمایی از اولین مزرعه بومی پرورش ماهی در قفس در دریا با ظرفیت 375 تن فراوری در هر دوره در جزیره قشم از دیگر اقدامات شاخص این کارگروه به شمار می رود.

این کارگروه در قزوین، پروژه توسعه فناوری و بومی سازی بازیافت پسماندهای الکترونیک و استحصال فلزات گران بها را به انجام رسانده است. بعلاوه بومی سازی و توسعه فناوری غشای سرامیکی سیلیکون کارباید و رونمایی از نخستین تصفیه خانه مجهز به این محصول برای برطرف کدورت آب منطقه نیز از دیگر اقدامات کارگروه برای 100 سال اخیر در قزوین به شمار می رود.

در بوشهر، پروژه بومی سازی و توسعه فناوری دستگاه های نمک زدایی به روش الکترودیالیز معکوس در منطقه ها و روستاهای این استان عملیاتی شد.

تصویب 15 پروژه فناورانه

در 100 روز اخیر، توسعه فناوری طراحی و ساخت پمپ های فشار قوی سامانه نمک زدایی اسمز معکوس و جایگزینی 8 نمونه از این محصول با نمونه خارجی در جزایر هرمز، ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به انجام رسید.

برگزاری جلسات فنی و تخصصی با شرکت های دانش بنیان و تصویب 15 پروژه فناورانه برای انعقاد قرارداد مطابق با اولویت های فناورانه و بعلاوه رونمایی از دوربین های حرارتی فراطیفی به منظور شناسایی منابع آب شیرین در بستر دریا، از دیگر پروژه های این کارگروه به شمار می رود.

برگزاری 3 نمایشگاه رونمایی از محصولات دانش بنیان در حوزه آب با حضور وزیر نیرو، حوزه کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و حوزه محیط زیست با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، دیگر اقدام کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 100 روز اخیر محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1947

به "توسعه فناوری سامانه نمک زدایی در کشور با 8 محصول دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فناوری سامانه نمک زدایی در کشور با 8 محصول دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید