جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها

به گزارش مجله آی سیب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها صورت می گیرد.

جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها

کریم نوایی نظامی، رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص اتصال سامانه های بلیت فروشی شرکتهای مسافربری به سامانه امید اظهار کرد: با پیگیری های بعمل آمده اتصال سامانه های فروش بلیت شرکت های مسافربری به سامانه امید بزودی تکمیل خواهد شد. در این راستا سازمان متبوع اقدام به معرفی نمایندگان تشکل های صنفی کارفرمایی کشور به سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت دریافت سرویس PGSB کرده، ضمن آنکه شرکتهای پشتیبانی نرم افزارهای مورد استفاده شرکتهای مسافربری جهت اتصال به سامانه را آماده کرده و به محض برقراری سرویس استعلام از سامانه امید فرآیند صدور بلیت صرفا برای مسافرین دارای کارت واکسن اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص فرآیند فروش بلیت به افراد واکسن نزده خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآیند بررسی شرایط سلامت و تزریق واکسن مسافران با ارسال کد ملی آنها و استعلام شرایط سلامتشان از سکوی سروا (سازمان فناوری اطلاعات ایران) امکان پذیر است. از همین رو برای مسافران با تست مثبت کرونا و افرادی که برای تزریق واکسن اقدام نکرده باشند، بلیت صادر نمی شود.

نوایی نظامی شرح داد: برای مسافرین اتباع خارجی نیز ارائه گواهی تست منفی کرونا و کنترل پروتکل ها از طریق شرکتهای مسافربری ملاک عمل است.

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص نحوه اعمال محدودیت های هوشمند در پایانه های مسافربری بیان نمود: در حال حاضر در پایانه مسافربری امام رضا (ع) فروش بلیت صرفا به صورت مکانیزه انجام می شود و تا زمان اتصال سرویس سامانه امید، شرایط سلامت مسافران براساس کد ملی از سکوی سروا استعلام می شود. کماکان به صورت هوشمند امکان صدور بلیت برای مسافرین مشمول طی دوره قرنطینه مقدور نیست.

نوایی نظامی یادآور شد: کنترل بلیت در گیتهای ورودی به جایگاه های سوار شدن نیز به صورت مکانیزه و اتوماتیک انجام می شود و مسافران فاقد بلیت امکان ورود به جایگاه سوار شدن را ندارند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2027

به "جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید