خبرنگاران رئیس سابق امنیت ملی افغانستان: اقدامات خلیلزاد برای صلح با طالبان مشکوک است

به گزارش مجله آی سیب، کابل- خبرنگاران- رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان اقدامات و تلاش های زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح با طالبان را مشکوک دانست و گفت : وی هم به نیروهای افغان و هم به طالبان پول می دهد.

خبرنگاران رئیس سابق امنیت ملی افغانستان: اقدامات خلیلزاد برای صلح با طالبان مشکوک است

رحمت الله نبیل روز دوشنبه در نشستی خبری در کابل گفت: آمریکا از یک طرف نیروهای امنیتی این کشور را تجهیز می کند و از سوی دیگر به طالبان پول می دهد.

نبیل اضافه کرد : خلیلزاد هم به طالبان پول می دهد و هم به نیروهای امنیتی که این تلاش ها و نیت او در قبال افغانستان مشکوک است. در حال حاضر طالبان در دفتر قطر برای خلیلزاد اطلاعات ارائه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رفتن به طرف مذاکره با طالبان با دو رئیس جمهوری ابراز نگرانی کرد و گفت که این کار خطرهای ناگواری را در پی خواهد داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله، خواست تا جنجال های سیاسی را کنار گذاشته و به گونه ای متحد، به سوی مذاکرات صلح بروند.

وی از چهره های سیاسی افغانستان خواست تا نگرانی مردم این کشور را درک کرده و به جنجال ها سرانجام بدهند. اگر این شرایط ادامه یابد، هم داعش فعال می شود و هم ما ارزش های خود را تقسیم خواهیم کرد.

به گفته رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان امکان ظهور گروه های نیابتی دیگر با حمایت کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

نبیل گفت اگر شرایط جاری کنترل نشود، مذاکرات بین الافغانی، سه جانبه توسط غنی، عبدالله و طالبان برگزار خواهد شد و در نهایت، گروه طالبان برنده جنگ و صلح خواهد بود.

این در حالی است که دولت رئیس جمهوری غنی از نهایی شدن فهرست هیأت مذاکره کننده خبر داده اما تیم عبدالله عبدالله که خود را رئیس جمهوری همه شمول می دانند، نیز از تشکیل گروه مصالحه خبر دادند که این شرایط، افکار عمومی را نگران کرده است. مردم افغانستان به عنوان قربانیان اصلی این کشمکش ها، نگران آن هستند که اگر این شرایط ادامه یابد، جنگ داخلی بار دیگر در این کشور شعله ور شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران رئیس سابق امنیت ملی افغانستان: اقدامات خلیلزاد برای صلح با طالبان مشکوک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس سابق امنیت ملی افغانستان: اقدامات خلیلزاد برای صلح با طالبان مشکوک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید