خبرنگاران کرونا جان 93 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش مجله آی سیب، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز یک میلیون و 354 هزار و 520 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 93 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به 57 هزار و 150 نفر رسیده است.

خبرنگاران کرونا جان 93 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران مطرح کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم بهمن ماه 1399) براساس معیارهای قطعی تشخیصی 6 هزار و 204 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 677 نفر در مراکز درمانی بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 354 هزار و 520 نفر رسید.

وی اضافه نمود: تا به امروز یک میلیون و 144 هزار و 549 نفر از بیماران نیز بهبود یافته اند. همچنین 4168 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 به دلیل شرایط نامناسب بالینی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

لاری ادامه داد: بر اساس آخرین تحلیل ها، 10 شهرستان در شرایط قرمز هستند که تمام این شهرستان ها در استان مازنداران قرار دارند؛ همچنین 23 شهر در شرایط نارنجی هستند که تمام این 23 شهر نیز در استانهای شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان هستند.

وی افزود: ارتباطات اجتماعی گسترده در روستاهای این استان ها عامل اصلی انتقال کووید 19 به شمار می رود بنابراین توصیه به پرهیز از دورهمی های خانوادگی می گردد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 96 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا وبدون در نظر دریافت نسبت جمعیت، نهمین کشور جهانست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1458

به "خبرنگاران کرونا جان 93 نفر دیگر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 93 نفر دیگر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید