خسارت 280 میلیارد دلاری فجایع طبیعی در دنیا

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران-فجایع طبیعی سال گذشته در دنیا، 280 میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

خسارت 280 میلیارد دلاری فجایع طبیعی در دنیا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی بخش آلمانی شبکه دویچه وله آلمان، فجایع طبیعی سال گذشته در دنیا، 280 میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

به موجب یافته های شرکت دنیای بیمه اتکایی مونیخ ری آلمان، اروپا باید در مواجهه با تغییرات آب و هوایی، خود را با فجایع طبیعی بیشتر و پرهزینه تر، سازگار کند و به ویژه در مورد پیشگیری از وقوع سیلاب، اقدامات حفاظتی را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. در گزارش فجایع طبیعی شرکت مونیخ ری آلمان آمده است بارندگی های چند روزه سال گذشته در آلمان، دومین واقعه طبیعی پرهزینه سراسر دنیا به ارزش 46 میلیارد یورو بود.

به گفته اِرنست راوخ، رئیس پژوهشگران آب و هوای این شرکت بیمه اتکایی که با دویچه وله مصاحبه کرد، تغییرات اقلیمی، احتمال وقوع یک چنین وقایعی را افزایش داده است. در واقع این وظیفه نسلهاست که کشورمان را در برابر باد و باران حفظ کنیم. طوفان ها، سیلاب ها، جنگل سوزی ها یا زلزله های سراسر دنیا در سال 2021 میلادی، 280 میلیارد و در سال 2020 به اندازه 210 میلیارد دلار، خسارت به بارآوردند که از این رقم، 120 میلیارد آن را باید شرکت های بیمه گر و بیمه های اتکایی متحمل شوند.

به گفته ارنست راوخ، این خسارت در سال 2017 تنها 146 میلیارد دلار بود. سال 2021 میلادی بر اساس محاسبات و برآورد های این شرکت بیمه گر اتکایی، پرهزینه ترین سال فجایع و بلایای طبیعی بود. تاپیش از این، سال 2011 گرانترین و هزینه بهترین سال از منظر زمین لرزه های دریایی، سونامی و در پی آن، حوادث اتمی متاثر از آن (منظور نشت نیروگاه فوکوشیما) در ژاپن بود که جمع خساراتی که این حوادث بر اقتصاد ملی کشور ها در سراسر دنیا وارد کرد بالغ بر 355 میلیارد دلار برآورد می گردد. همچون سال 2020، سال گذشته نیز ده هزار نفر در فجایع طبیعی، جان خود را از دست دادند.

این کارشناس آب و هوا اضافه کرد: در این میان از تاثیر تغییرات آب و هوایی نیز نباید غافل شد. چون نمی توان آن را انکار کرد. هوای گرم می تواند رطوبت بیشتری از دریا ها را به خود جذب کند و این موجب می گردد تا بارش های شدیدتری را نیز ببینیم. از آنجا که جریان های هوایی با اختلافات دما نیز تغییر می نمایند، ماندگاری بیشتری در یک مکان دارند.

راوخ گفت: این احتمال که دنیا در هدفگذاری کاهش یک و نیم درجه ای گرمایش زمین، شکست بخورد، ماه به ماه، افزایش می یابد. با نگاه به نسل های آینده، این مساله، روز به روز، روشن تر می گردد که باید با تغییرات اقلیمی کنار بیاییم و خود را با آن سازگار کنیم. از این رو ساخت دوباره ساختمان های تخریب شده (بر اثر طغیان آب) و گردش آب در رودخانه ها و نهر های منطقه هاِ در معرض خطر باید ممنوع شوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2024

به "خسارت 280 میلیارد دلاری فجایع طبیعی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 280 میلیارد دلاری فجایع طبیعی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید