خواهان برآورده شدن هر چه سریع تر آزادی ویزا برای شهروندان ترک هستیم

به گزارش مجله آی سیب، سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه کشورش به تعهدات خود در توافق پناهندگان با اروپا عمل کرده است خواستار برآورده شدن هر چه سریع تر شرط آزادی ویزا برای شهروندان ترک شد.

خواهان برآورده شدن هر چه سریع تر آزادی ویزا برای شهروندان ترک هستیم

به گزاش گروه بین الملل خبرنگاران، سلیم یانل، سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا رفع اختلافات بین اتحادیه اروپا و ترکیه در ارتباط با مسئله آزادی ویزا برای شهروندان ترک و قانون مبارزه با تروریسم ترکیه را در عرض یک ماه آینده ممکن دانست.

وی که در بروکسل در مصاحبه با آ ار دی آلمان سخن می گفت شرح داد که اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد بنابراین ما راهکار و راهکاری پیدا می کنیم. ما در اسرع وقت خواستار آزادی ویزا برای شهروندان ترک هستیم.

به گفته یانل، شورای اروپایی در مصاحبههای پیش رو در این باره نقش مهمی را می تواند ایفا کند. آنجا ما متخصصانی داریم و شورای اروپایی می تواند نقش بسیار مثبتی را ایفا کند. من اعتقاد دارم که ما می توانیم یک راهکاری پیدا کنیم.

آزادی ویزا برای شهروندان ترک در کنار کمک های میلیاردی از جمله امتیازاتی است که اتحادیه اروپا به ترکیه وعده داده تا این کشور مهاجران غیر قانونی را بازگرداند. ترکیه باید برای آزادی ویزا هفتاد و دو شرط مد نظر اتحادیه اروپا را برآورده کند که تا به حال بخش بزرگی از آن اجرا شده است. نکته مهم مورد اختلاف، قانون ضد تروریسم ترکیه است. اتحادیه اروپا حداقل یک محدودیت گسترده این قوانین را خواستار شده که دولت ترکیه با اشاره به کودتای نافرجام اخیر در این کشور از آن اجتناب می کند.

یانل نیز اعتراف کرد که قانون ضد تروریسم ترکیه سخت ترین نقطه است. اما وی اتحادیه اروپا را همچنان موظف به برآوردن شرط آزادی ویزا دیده و گفت: ما به تعهدات خود در بحران پناهندگان عمل کرده ایم. ما خیلی اقدامات انجام داده ایم تا به اتحادیه اروپا در این مسئله کمک کنیم. بحران موجودیت دیگر وجود ندارد. حالا زمان آن است که همچنین اتحادیه اروپا سهم خود در این توافق را برآورده کند.

مقامات ترکیه همچنان بر لزوم برآورده شدن شرط آزادی ویزا برای شهروندان ترک تاکید دارند.

چندی پیش وزیر امور خارجه ترکیه حتی تهدید کرد که اگر این شرط برآورده نشود از توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا صرف نظر می کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 831

به "خواهان برآورده شدن هر چه سریع تر آزادی ویزا برای شهروندان ترک هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهان برآورده شدن هر چه سریع تر آزادی ویزا برای شهروندان ترک هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید