دیدار وزیر خارجه چین با مایک پنس و تاکید بر ضرورت وجود اجماع درباره کره شمالی

به گزارش مجله آی سیب، وزیر امور خارجه چین در دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود که راهکار صلح آمیز درخصوص مساله اتمی کره شمالی راهکاری است که با خواسته مشترک جامعه بین الملل همسو باشد.

دیدار وزیر خارجه چین با مایک پنس و تاکید بر ضرورت وجود اجماع درباره کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری شینهوا امروز (پنجشنبه) گفت، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار نموده اند.

در جریان این دیدار وانگ یی و مایک پنس بر اهمیت اجماع نظری که هر دو طرف درخصوص خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره دارند، اذعان نموده و با افزایش ارتباطات و همکاری ها درخصوص این مساله موافقت کردند.

در همین حال وانگ یی به مایک پنس گفت که مقدمات خوب و مناسبی باید از سوی چین و آمریکا فراهم گردد تا تضمین کند که سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پکن در اواخر امسال میلادی موفقیت آمیز خواهد بود.

محتمل است که دونالد ترامپ در نوامبر امسال میلادی به عنوان بخشی از سفر خود برای شرکت در نشست کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه. آن) در فیلیپین و نشست اپک در ویتنام، به چین نیز سفر کند.

وانگ یی گفت، هر دو طرف باید مقدمات خوب و مناسبی را برای سفر فراهم نمایند تا موفقیت آن را تضمین نموده و مطمئن شوند که دستاوردهای ملموس و مشخصی از این سفر به دست می آید و ممکن است شرایطی برای دورنماهای مناسب ایجاد گردد و انگیزه تازه ای به روابط دوجانبه ببخشد.

وی اضافه کرد: روابط نزدیک میان شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و ترامپ به معنای یک گذار راحت و یک شروع خوب در روابط چین با آمریکا در زمان روی کارآمدن دولت جدید است. یک روابط باثبات و سالم بین چین و آمریکا برای هر دو کشور و جامعه بین الملل مناسب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 506

به "دیدار وزیر خارجه چین با مایک پنس و تاکید بر ضرورت وجود اجماع درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر خارجه چین با مایک پنس و تاکید بر ضرورت وجود اجماع درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید