سهم ایران از مصرف گیاهان دارویی فقط 3درصد است

به گزارش مجله آی سیب، یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: 70% از جمعیت چین, 40% از جمعیت کلمبیا؛ 65%از جمعیت هند, 48% از جمعیت استرالیا, 70% از جمعیت کانادا, 49% از جمعیت فرانسه, 42% از جمعیت آمریکا و حدود 3% از جمعیت ایران در درمان بیماری ها از داروهای گیاهی استفاده می نمایند.

سهم ایران از مصرف گیاهان دارویی فقط 3درصد است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرنگاران, حسین حسینی درباره علل گرایش عمومی جامعه به استفاده از داروهای گیاهی گفت: ثروتمندتر شدن جوامع دنیای و رشد مالی, ایجاد تنوع در فرهنگ مصرف مردم, اثبات اثرات مخرب و جانبی داروهای شیمیایی, افزایش اعتماد به استفاده از گیاهان دارویی در اجتماعات صنعتی, پرهیز از آلودگی های زیست محیطی, وجود مسائل سیستم دارویی مدرن مانند هزینه های بالا و توسعه صنایع دارویی و ناتوانی بشر برای ساخت بعضی از مواد دارویی که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد, از دلایل عمده مصرف گیاهان دارویی در جوامع مختلف بشری است.

به گفته وی براساس آمار سازمان بهداشت دنیای بیش از 80 درصد از مردم دنیا برای درمان انواع بیماری ها از گیاهان دارویی و یا روش های طب مکمل و سنتی استفاده می نمایند.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان نمود: بیش از 70% از جمعیت چین, 40% از جمعیت کلمبیا, 65%از جمعیت هند, 48% از جمعیت استرالیا, 70% از جمعیت کانادا, 49% از جمعیت فرانسه و 42% از جمعیت آمریکا از داروهای گیاهی برای درمانهای اولیه بیماریها استفاده می نمایند و این درحالی است که در ایران حدود 3%از کل دارو های عرضه شده داروهای گیاهی است.

حسینی بیان داشت: فلات ایران به عنوان یک واحد خاص جغرافیایی روی کره زمین از اقلیم ها, آب و هوای گوناگون برخوردار است.

وی اعلام کرد: قرار دریافت کشور ایران در عرض جغرافیایی ویژه شرایط را برای پرورش گیاهان دارویی فراهم آورده است. چنین شرایطی به همراه فلور غنی ایران که بیش از 7500 گونه گیاهی را در بر می گیرد، این امکان را بیش از پیش نشان می دهد.

این کارشناس گیاهان دارویی اعلام نمود: مهمترین اقلام گیاهان دارویی بیشتر به کشور های اروپایی، کویت، قطر، بحرین و عربستان سعودی صادر می گردد که غالباً شامل گیاهان دارویی خودرو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 407

به "سهم ایران از مصرف گیاهان دارویی فقط 3درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ایران از مصرف گیاهان دارویی فقط 3درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید