شلیک نظامیان یونانی به سوی مهاجران در مرز ترکیه

به گزارش مجله آی سیب، سربازان ارتش و پلیس ضد شورش یونان اوایل امروز چهارشنبه به سوی صدها مهاجر که در مرز ترکیه تجمع نموده و قصد ورود به مرزهای یونان را داشتند، گاز اشک آور شلیک کردند.

شلیک نظامیان یونانی به سوی مهاجران در مرز ترکیه

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که صدها مهاجر در مرز یونان و ترکیه بار دیگر برای ورود به مرزهای یونان کوشش کردند، پلیس ضد شورش و نظامیات یونان به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، آسمان مرز مشترک یونان و ترکیه به خاطر شلیک متعدد گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی یونان پر از دود و مه شده است.

مرز یونان و ترکیه از آدینه گذشته تا به امروز صحنه درگیری های خشونت آمیز بین نیروهای امنیتی یونان و مهاجران بوده است. البته این تنش ها و خشونت ها از روز سه شنبه کاهش یافته بود.

بیش از 10 هزار مهاجر سعی نموده اند تا وارد مرز یونان شوند، آن هم از پنجشنبه گذشته پس از آنکه ترکیه گفت که دیگر به توافق 2016 با اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به اروپا در ازای دریافت میلیاردها یورو یاری اقتصادی، پایبند نخواهد بود.

یونان که مورد حمایت اتحادیه اروپا است از یک سو و ترکیه از سوی دیگر طی روزهای اخیر بارها یکدیگر را به بدرفتاری با مهاجران متهم نموده اند. آتن تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با ترکیه را به شدت افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 781

به "شلیک نظامیان یونانی به سوی مهاجران در مرز ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک نظامیان یونانی به سوی مهاجران در مرز ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید