شهروندان آلمانی از فقر در سنین بالا هراسانند

به گزارش مجله آی سیب، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی از فقر در سنین بالا هراسانند و حقوق بازنشستگی را برای رفع نیازهای خود کافی نمی دانند.

شهروندان آلمانی از فقر در سنین بالا هراسانند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اوزنابروکر سایتونگ، نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که بسیاری از آلمانی ها ترس زیادی از فقر در سنین بالا دارند.

بر این اساس، بسیاری از شهروندان آلمانی نگران این مسئله هستند که حقوق بازنشستگی در سنین بالا برای آن ها کافی نباشد. به این ترتیب ترس از فقر در سنین پیری برای شهروندان آلمانی بسیار بالا است و حدود نیمی از شهروندان آلمانی این نگرانی را دارند. از طرفی بسیاری افراد بودجه و امکانات کافی برای تامین خصوصی خود در این سنین را ندارند.

این نتیجه یک نظرسنجی انجام گرفته توسط موسسه ایپسوس است که در فرانکفورت منتشر شده است.

بر این اساس در بخش های وسیعی از شهروندان آلمانی این دیدگاه در حال گسترش است که حقوق بازنشستگی قانونی دیگر برای گذران زندگی کافی نیست.

توماس هورتر رئیس این پروژه تحقیقاتی در این باره گفته است که ما یک اعتماد متزلزل به حقوق بازنشستگی قانونی در کشور از طرف شهروندان را می بینیم.

نتایج این بررسی نشان می دهد که تنها 17 درصد حدود 3200 شرکت کننده در سنین بین 20 تا 65 سال در این نظر سنجی از این حقوق بازنشستگی قانونی راضی بودند و آن را کافی می دانستند. 70 درصد معتقد بودند که تنها یک بخشی از نیازهای آن ها با این حقوق مرتفع می شود. 54 درصد شهروندان هم بر این باور بودند که سیستم بازنشستگی قانونی در کشورشان دیر و یا زود دچار فروپاشی شود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می داد که حدود سه چهارم شهروندان (71 درصد) بر این باور بودند که بازنشستگی خصوصی ضرورت دارد تا آن ها بتوانند استانداردهای زندگی خود را در سنین بالا برآورده کنند که البته امکان آن برای همه فراهم نیست. تقریبا 47 درصد شهروندان آلمانی هم گفته بودند که علاقمندند برای سنین بازنشستگی خود پس انداز کنند اما هیچ پولی برای این کار برای آن ها باقی نمی ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 608

به "شهروندان آلمانی از فقر در سنین بالا هراسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان آلمانی از فقر در سنین بالا هراسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید