طرز تهیه دسر کدو حلوایی؛ طعمی بی نظیر و دلچسب

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگارانـ کدو حلوایی یا کدو تنبل از میوه های بسیار پرخاصیت و خوشمزه ای است که در فصل پاییز و زمستان به وفور یافت می گردد. از کدو حلوایی برای تهیه انواع کیک، دسر و غذا استفاده می گردد. دسر کدو حلوایی یک دسر بسیار آسان و در عین حال خوشمزه و پرخاصیت است که برای فصل سرما بسیار مناسب است.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی؛ طعمی بی نظیر و دلچسب

به گزارش خبرنگاران، با کدو حلوایی دسر ها و کیک های متنوعی تهیه می نمایند؛ ولی این دسر با روشی بسیار آسان آماده می گردد؛ بعلاوه نیازی نیست که برای پخت آن موقع زیادی را صرف کنید. پیشنهاد می کنیم حتما با ما و طرز تهیه این دسر کدو حلوایی خوشمزه و مقوی با روشی بسیار آسان همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کدو حلوایی

کدو حلوایی کوچک: 1 عدد

کره: 50 گرم

عسل: 5 تا 6 قاشق غذاخوری

دارچین: دو تا سه قاشق مرباخوری

گردو خرد شده: نصف پیمانه

نکات مربوط به کدو حلوایی

کدو حلوایی یکی از انواع گیاهان علفی است که طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد. کدو حلوایی بعلاوه بسیار کم کالری است. کدو حلوایی سرشار از ریزمغز هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید؛ بعلاوه دارای مقادیر زیادی کاروتنوئید است.

هنگام خرید کدو حلوایی به این نکات توجه کنید:

1 ـ به رنگ کدو حلوایی دقت کنید. اگر کدو حلوایی رنگی مایل به سبز داشته باشد؛ یعنی بی مزه و نرسیده است. کدو حلوایی شیرین و خوشمزه نارنجی خوش رنگ است.

2 ـ کدو حلوایی در دو نوع گرد و خمره ای در بازار موجود است؛ ولی کدو حلوایی گرد طعم و مزه بهتری دارد.

3 ـ هنگام خرید حتما روی سطح کدو را کمی با دست فشار بدهید. اگر نشانه ای از شل بودن یا لهیدگی در آن مشاهده کردید، از خرید آن کدو صرف نظر کنید.

4 ـ کدو هایی را انتخاب کنید که پوست سفت، صاف و بدون چروک دارند.

5 ـ کدویی را انتخاب کنید که روی پوستش لکه های کم تری داشته باشد.

6 ـ کدو حلوایی شیرین سنگین است.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را خوب بشویید. سپس با یاری یک چاقوی تیز کدو را از وسط نصف کنید و همه تخم های آن را بیرون بیاورید. حالا کدو را به برش های مساوی تقسیم کنید و بعد هر کدام از برش ها را پوست کنید. یک ماهی تابه نسبتا بزرگ را انتخاب کنید و کدو ها را داخل ماهی تابه بچینید، طوری که روی هم قرار نگیرند. حالا کره را خرد کنید و هر قسمت را کنار تکه ای از کدو حلوایی ها بگذارید. عسل را با قاشق روی هر تکه از کدو حلوایی ها بریزید؛ سپس درب ماهی تابه را ببندید. ماهی تابه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید و صبر کنید تا کدو و عسل آب بیندازد و کم کم بپزد.

بعد از حدود 1 ساعت کدو ها کاملا پخته و آماده هستند. حالا تکه های کدو حلوایی پخته را خیلی آرام و با احتیاط از ماهی تابه خارج کنید و داخل ظرف سرو مورد نظر بچینید. در مرحله آخر گردوی خرد شده را روی تکه های کدو حلوایی بریزید و روی هر کدام از آن ها پودر دارچین بپاشید. دسر کدو حلوایی شما به همین راحتی آماده است. می توانید در صورت تمایل به جای عسل از شیره انگور یا شیره خرما بهره ببرید. فقط توجه داشته باشید که شیره رنگ کدو را کمی تیره می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1957

به "طرز تهیه دسر کدو حلوایی؛ طعمی بی نظیر و دلچسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر کدو حلوایی؛ طعمی بی نظیر و دلچسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید