طرز تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی به راحتی آب خوردن!

به گزارش مجله آی سیب، پنیر ماسکارپونه چیست؟ پنیر خامه ای ایتالیایی یا پنیر ماسکارپونه یک پنیر ایتالیایی خوشمزه است که در انواع غذاها و دسرها مانند تیرامیسو و چیزکیک استفاده می شود؛ البته به عنوان پنیر صبحانه هم می توان از آن استفاده کرد. معمولا پنیری که به نام ماسکارپونه به فروش می رسد چربی بیشتری نسبت به پنیر خامه ای صبحانه دارد و بافت آن برای تهیه دسر و چیزکیک مناسب تر است. تهیه این پنیر در منزل ساده، لذت بخش، و به صرفه است و به این ترتیب از سلامت آن اطمینان بیشتری خواهید داشت. در ادامه روشی مطمئن و عالی برای تهیه پنیر ماسکارپونه را به شما ارئه می دهیم.

طرز تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی به راحتی آب خوردن!

طرز تهیه پنیر ماسکارپونه در خانه

مواد لازم
خامه محلی یا پاکتی400 گرم
سرکه سفید1 قاشق بزرگ غذاخوری

دستور تهیه پنیر خانگی ماسکارپونه

  • خامه را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار آب ملایم قرار می دهیم و هر چند دقیقه خامه را هم می زنیم تا دمای خامه به 190 درجه سانتیگراد برسد.
  • پس از اینکه خامه به دمای 190 درجه سانتیگراد رسید سرکه سفید را اضافه می کنیم و به مدت 5 دقیقه مدام هم می زنیم.
  • شعله خاموش کرده و نیم ساعتی اجازه می دهیم تا مایه پنیر خنک شود.
  • حالا روی درب یک ظرف مناسب یک پارچه نخی (تنظیف) قرار می دهیم و خامه را داخل پارچه قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 24 ساعت در همین حالت بماند تا آب اضافی خامه به طور کامل گرفته شود. (بلافاصله روی آن را سلفون بکشید تا پنیر رویه نبندد و داخل یخچال قرار دهید.)
  • پس از 24 ساعت پنیر ماسکارپونه به طور کامل منسجم و یکدست شده است و آب و سرکه اضافی خارج شده از پنیر ته ظرف جمع شده است که باید آن را دور بریزیم.

سخن آخر

این پنیر بسیار خوشمزه و سرشار از انرژی و غنی از انواع ویتامین های محلول در چربی است. عطر و طعم خامه ای و رنگ سفید شیری دارد، بافت آن نرم است و به راحتی روی نان پخش می شود. این پنیر با عطر و طعم قوی و گیرا می تواند جایگزینی برای کره و خامه باشد. منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و انواع ویتامین. پنیر ماسکارپونه نیز نوعی پنیر تازه ایتالیایی است که بیشتر در تهیه دسر و کیک کاربرد دارد.

اگر سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. در آخر پیشنهاد می کنیم طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه و آبلیمو بسیار لذیذ و خوشمزه را نیز در خبرنگاران آموزش ببینید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1617

به "طرز تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی به راحتی آب خوردن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی به راحتی آب خوردن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید