طرز تهیه کراکر نمکی با هویج

به گزارش مجله آی سیب، کراکر نمکی با هویج یک هله هوله خوشمزه و سالم است که می توانید به عنوان عصرانه یا میان وعده آن را میل کنید. بهتر است خودتان در منزل تنقلات سالم مختلفی مثل لواشک، آلبالو خشکه و انجیر خشک درست کنید. ناگفته نماند این کراکر جذاب و خوشمزه یک ترکیب آمریکایی است و برای تهیه آن تنها به بیست دقیقه زمان و 4 قلم مواد اولیه نیاز دارید. همراه ما باشید.

طرز تهیه کراکر نمکی با هویج
  • مواد اولیه برای تهیه کراکر نمکی با هویج

هویج (رنده شده) حدود یک و نیم فنجان

آب نصف فنجان

پنیر چدار کاله خرید آنلاین نصف فنجان

تخم مرغ دو عدد

آرد گندم یک فنجان

  • طرز تهیه کراکر نمکی با هویج

مرحله اول

هویج رنده شده و آب را در یک کاسه نشکن مخلوط کرده و برای مدت 3 دقیقه در مایکروفر قرار دهید. هویج ها را آبکشی کرده و با پارچه ای آب آن را کاملاً خشک کنید.

مرحله دوم

هویج، پنیر و تخم مرغ را در مخلوط کن ریخته و کاملاً باهم مخلوط کنید. میزان خرد شدن این مواد و مخلوط شدن آن ها می تواند با توجه به سلیقه شما متفاوت باشد.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به صورت مرحله به مرحله اضافه کرده و هم زمان هم بزنید تا مایع شیرینی ها کمی سفت شود. البته این مایع نباید خیلی سفت و خشک شود.

مرحله چهارم

سطح میز تخته یا میز کار را با آرد آغشته کنید. خمیرمایه کراکر را در کف سطح به قدری پهن کنید که ضخامت آن به 1 الی 2 سانتی متر برسد. حالا این خمیر پهن شده را در اشکال موردنظر خود ببرید. برای این کار می توانید از پیتزابُر استفاده کنید.

مرحله پنجم

تکه های بریده شده خمیر مایع کراکر را روی کاغذ پوستی گذاشته و در سینی شیرینی پزی قرار دهید. سطح کاغذ را می توانید با کمی نمک پوشش دهید.

مرحله ششم

کراکرها را حدود 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا لبه های آن ها رنگی قهوه ای مانند به خود بگیرند. حالا کراکرها را در فضای باز قرار دهید تا کمی هوا بخورد.

کراکر نمکی های پنیری با هویج آماده هستند. لذت ببرید!

چند نکته بانمک، در مورد کراکر نمکی

بچه ها عاشق این ترکیب خوشمزه می شوند. می توانید کراکر نمکی را به عنوان تنقلات یا میان وعده نوش جان کنید. ضمناًً این کراکرها تغذیه ای بسیار خوشمزه و سالم برای بچه هاتان در مدرسه هم هستند. در خانه می توانید برای پخت این کراکرها از بچه ها هم کمک بگیرید تا آن ها را در فرآیند ساخت تنقلات خودشان شرکت کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 410

به "طرز تهیه کراکر نمکی با هویج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کراکر نمکی با هویج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید