ظرفیت فارس زمینه ساز ارتباط دوجانبه با کشور موریس

به گزارش مجله آی سیب، مشاور هیات توسعه ای کشور موریس گفت: در پی توسعه روابط تجاری با استان فارس هستیم.

ظرفیت فارس زمینه ساز ارتباط دوجانبه با کشور موریس

آرویند راداکریشنا مشاور استراتژیک هیات توسعه اقتصادی کشور جزیره ای موریس، در نشست هیات تجاری موریس و مسئولان و فعالان اقتصادی و جهانگردی استان فارس در شیراز گفت: مهم ترین هدف ما از حضور در استان فارس علاوه بر شناخت ظرفیت های این استان، برای توسعه همکاری های تجاری است.

او اضافه نمود: امیدواریم در آینده نزدیک در حوزه های مختلف از جمله تبادل جهانگرد به سطح قابل توجهی از روابط برسیم.

راداکریشنا ادامه داد: با توجه به حضور نمایندگانی از بخش های مختلف اقتصادی و سیاسی کشور موریس در ایران و استان فارس باید بتوانیم از این فرصت برای توسعه روابط استفاده کنیم.

او اظهار کرد: موریس کشوری کوچک است، اما موقعیت استراتژیک مناسبی دارد و تا به امروز نیز صادرات خوبی به کشور های مختلف داشته است.

مشاور استراتژیک هیات توسعه اقتصادی کشور موریس توضیح داد: ما در کشورمان آمادگی داریم از سرمایه گذاری سرمایه گذاران استان فارس در این کشور استقبال کنیم و فراوریات شما را از آنجا به سایر کشور های جهان صادر کنیم.

آرویند راداکریشنا اعلام کرد: منتظر حضور سرمایه گذاران استان فارس برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت در کشور موریس برای تحقق اهداف دو طرف هستیم.

او اضافه نمود: ما از سرمایه گذاری سرمایه گذاران فارس در زمینه حمل و نقل، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، حوزه سلامت، املاک و امور اقتصادی و تجاری استقبال می کنیم.

مدیر سازمان جهانگردی کشور موریس در این نشست گفت: صدور ویزا برای سفر به این کشور به صورت فرودگاهی انجام می گردد که شرایط سفر را برای ایرانیان تسهیل می نماید.

محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم گفت: مزیت های نسبی در ایران و موریس وجود دارد که می تواند زمینه ساز مراودات بین 2 کشور باشد.

او اضافه نمود: تراز بازرگانی بین دو کشور چندان مناسب نیست، اما توان کشور موریس در فراوری شکر خام و توان کشور ایران در فراوری نفت می تواند در بهبود این تراز موثر باشد.

ربانی زاده ادامه داد: مزیت نسبی کشور و شهر شیراز به عنوان قطب صادرات خدمات فنی و مهندسی، پزشکی و جهانگردی می تواند شروع خوبی برای این مراودات باشد.

او اظهار کرد: در حوزه اقتصادی استان فارس آمادگی داریم که با نمایندگان هیات تجاری کشور موریس برای شناسایی ظرفیت های کشور ایران به ویژه استان فارس و شهر شیراز ارتباط مستمری داشته باشیم.

کشور جزیره ای موریس در جنوب آفریقا و اقیانوس هند است که در حدود 900 کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2137

به "ظرفیت فارس زمینه ساز ارتباط دوجانبه با کشور موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فارس زمینه ساز ارتباط دوجانبه با کشور موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید