ظریف: گفت وگوی دوجانبه ای با آمریکا نخواهیم داشت

به گزارش مجله آی سیب، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در جریان سفر به فرانسه اعلام کردم که دیداری بین رئیس جمهور ایران و ترامپ تا زمانی که آمریکا به جمع 1+5 بپیوندد و برجام را اجرا کند ، قابل تصور نیست و در آن موقع هم گفت وگوی دوجانبه ای نخواهیم داشت.

ظریف: گفت وگوی دوجانبه ای با آمریکا نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز سه شنبه پیش از ترک پکن به مقصد توکیو در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات روز گذشته رئیس جمهور فرانسه و احتمال دیدار ترامپ و روحانی در آینده اظهار کرد: دولت ایالات متحده و آقای ترامپ توافق هایی که به دنبال گفت وگوهای بسیار طولانی بین دو کشور انجام شده بود را زیر پا گذاشت و آنچه ضرورت دارد انجام گردد این است که توافق های گذشته اجرایی گردد و ما در این زمینه هنوز نشانه قابل توجهی از سوی دولت آمریکا مشاهده ننموده ایم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با اشاره به مذاکرات خود با مقامات فرانسه در شهرهای پاریس و بیاریتز گفت: در آن جا صحبت از این بود که چگونه می توان با اجرای تعهدات طرفین برجام را حفظ کرد.

وی ادامه داد: ایران در طول سال های گذشته تمامی تعهدات خود را در خصوص برجام عمل نموده است و بعد از خروج آمریکا از برجام و یک سال بی عملی اروپایی ها تصمیم گرفت که اقداماتی را در چارچوب ماده 36 برجام انجام دهد و اکنون صحبت از این است که چگونه می توان شرایط را به قبل بازگرداند و اروپایی ها نیز تعهدات خود در برابر ایران و برجام را انجام دهند و ما در خصوص این موضوعات صحبت و گفت وگو نموده ایم.

ظریف با بیان این که متاسفانه اروپایی ها برای این که اقدامات خود را انجام دهند احتیاج به بعضی از مجوزهای آمریکا دارند ،خاطر نشان کرد:این که کشورهای مستقل برای انجام اقدامات قانونی خود احتیاج داشته باشند که از سایر کشورها اجازه بگیرند امر مثبتی نیست وشرایط خوبی را برای آینده روابط بین الملل نشان نمی دهد.

وزیر امورخارجه تاکید نمود: این که در این زمینه بین مسئولان فرانسوی با مسئولان آمریکایی چه گفت وگوهای انجام شده به خود آنها ارتباط دارد و من در این سفر رسما اعلام کردیم که دیداری با مقامات آمریکایی انجام نمی گردد. گفتم که دیداری بین رئیس جمهور ایران و ترامپ قابل تصور نیست تا زمانی که آمریکا به جمع 1+5 بپیوندد و برجام را اجرا کند ، در آن موقع هم گفت وگوی دوجانبه ای نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 335

به "ظریف: گفت وگوی دوجانبه ای با آمریکا نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: گفت وگوی دوجانبه ای با آمریکا نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید