عربستان اس400 روسی را پس زد

به گزارش مجله آی سیب، رئیس بخش همکاری بین المللی و سیاست منطقه ای در گروه دولتی روسی روستک فاش کرد، عربستان دیگر در فکر خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 نیست. او در عین حال اشاره نمود، مجهز کردن ترکیه به این سامانه ها ادامه دارد.

عربستان اس400 روسی را پس زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از الحره، این مقام در بزرگترین شرکت دفاعی روسیه گفت که ریاض پس از یافتن یک جایگزین آمریکایی، سامانه دفاع موشکی تاد که به وسیله لاکهید مارتین در قراردادی به ارزش 15 میلیارد دلار ساخته شده است، این قرارداد را رد کرد. وب سایت آمریکایی دفنس نیوز منتشر کرد.

سایت دیفنس نیوز آمریکا به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، که مقامات آمریکایی و عربستانی در 26 نوامبر 2018 نامه های پیشنهاد و پذیرش را در خصوص شرایط فروش امضا کردند.

این معامله بخشی از بسته معاملات تسلیحاتی به عربستان سعودی به ارزش 110 میلیارد دلار در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود که شخصاً در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آنالیز شد.

دیفنس نیوز در ادامه گزارش خود آورده است، لاکهید مارتین انتظار دارد اولین سری از این سامانه ها را در سال 2023 تحویل دهد و فرایند تحویل در سال 2027 تکمیل گردد.

آمریکا تاد را در کشورهایی نظیر عربستان مستقر نموده بود؛ اما تا به امروز اقدام به فروش آنها ننموده بود.

در ژوئن وزارت دفاع آمریکا گفت این کشور سامانه های تاد را از عربستان خارج نموده در حالیکه در پی حمله هوایی به دو نقطه نفتی استراتژیک در عربستان در سال 2019 آنها را آنجا مستقر نموده بود.

مسؤول بزرگترین شرکت دفاعی روسیه به سایت دیفنس نیوز آمریکا گفت: فروش سامانه های اس-400 به ترکیه ادامه خواهد یافت و سری دوم شامل انتقال تکنولوژی به ترکیه خواهد بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1923

به "عربستان اس400 روسی را پس زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان اس400 روسی را پس زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید