علائم کمبود ویتامین D روی زبان

به گزارش مجله آی سیب، تهران (پانا) - ویتامین D یکی از مهم ترین مواد مغذی بدن است که برای سلامت خود به آن احتیاج داریم. یک ماده مغذی محلول در چربی است و هنگامی فراوری می گردد که در معرض نور خورشید قرار بگیریم.

علائم کمبود ویتامین D روی زبان

به گزارش نمناک، اشعه های خورشید منبع اصلی دریافت میزان کافی ویتامین دی هستند. در حالی که ماده غذایی فقط میزان محدودی از آن را به بدن می رساند. ویتامین دی نقش بسیار حیاتی برای سالم نگه داشتن استخوان، دندان و ماهیچه ها دارد. کمبود این ویتامین برای سلامت فکر و جسم مناسب نیست.

بسیاری از مردم در سراسر دنیا با کمبود این ویتامین روبرو هستند. کمبود ویتامین دی را می توان به وسیله آزمایش خون متوجه شد. تحقیقات نو بعلاوه راه های ساده تری را برای تشخیص ویتامین دی در نظر دارند.

علائم کمبود ویتامین D روی زبان

مطالعات سال 2017 نشان می دهد افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، با سندروم سوزش دهان روبرو هستند و باید تست گلوکز خون از آن ها گرفته گردد و ممکن است علاوه بر ویتامین D، ویتامین b6، زینک، ویتامین b1 هم آن ها کم باشد.

این احساس سوزش و داغی داخل دهان روی زبان یا لب هم احساس می گردد و به کل دهان پخش می گردد. این اشخاص بعلاوه ممکن است یک مزه بد یا خشکی و بی حسی را داخل دهان احساس نمایند و هنگام خوردن غذا این درد شدت پیدا می نماید. پس باید سعی نمایند که ریشه و دلیل مشکل را پیدا نمایند. شدت این شرایط در افراد مختلف فرق دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1852

به "علائم کمبود ویتامین D روی زبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کمبود ویتامین D روی زبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید