غذاهای رنگارنگ و خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید، عکس

به گزارش مجله آی سیب، کشور مکزیک ، کشوری زیبا با جاذبه های گردشگری گوناگون است. کارهای زیادی برای انجام دادن و کسب تجربه های جدید در این کشور وجود دارد. یکی از این کارها، چشیدن غذاهای منحصر به فرد و خوشمزه آن است. پیشنهاد می کنیم این کشور را بدون امتحان کردن غذاهای زیر ترک نکنید.

غذاهای رنگارنگ و خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید، عکس

1. چیلاکیله

چیلاکیله (Chilaquiles)، یکی از غذاهای سنتی معروف مکزیکی است که برای صبحانه آن را صرف می نمایند. برای درست کردن این غذا، ابتدا نان ذرت تورتیا را سرخ و به تکه های کوچک تر تقسیم می نمایند و رویش سس سالسای قرمز یا سبز می ریزند. سپس آن را با نیمرو، پره هایی از مرغ پخته شده، پنیر و خامه می پوشانند. معمولاً چیلاکیله را همراه با لوبیای آب پز و کوبیده شده (Refried Beans) سرو می نمایند که ترکیب آن، صبحانه ای مقوی را به وجود می آورد.

2. پوزوله

انواع مختلف سوپ پوزوله (Pozole) از جمله مرغ، گوشت یا نوع گیاهخواری آن را می توانید در رستوران های این کشور سفارش دهید. این غذا، از ذرت پوست کنده، ادویه ها و سبزیجات مختلفی تهیه می شود و می گذارند تا چندین ساعت یا کل شب را آرام بپزد. وقتی برای سرو کردن آماده می شود، کاهو، تربچه، پیاز و لیموترش را هم به آن اضافه می نمایند و رویش فلفل تند می پاشند.

3. تاکو الپاستور

تاکوی الپاستور (Tacos al pastor)، یکی از معروف ترین انواع تاکو در مکزیک به شمار می رود و در سال 1920 میلادی و از زمان مهاجرت لبانی ها و سوری ها به این کشور رواج داشته است. نام این غذا، به معنی به روش چوپان ها می باشد و برای پختش، گوشت را باریک تکه می نمایند و آن را روی نان ذرت تورتیا قرار می دهند. تاکوی الپاستور همراه با پیاز، آناناس و برگ گشنیز سرو می شود.

4. توستادا

توستادا (Tostadas) به معنی برشته شده، غذای ساده و خوشمزه ای است که برای درست کردن آن، نان تورتیا را در روغن سرخ می نمایند تا تُرد و طلایی رنگ شود. بعد از سرخ شدن می توانید آن را به همان شکل میل کنید یا اینکه داخلش را با موادی مثل گوشت پخته شده، پنیر، غذای دریایی یا لوبیای آب پز و کوبیده شده پر کنید.

5. چیلی نوگادا

چیلی نوگادا (Chiles en nogada)، یکی از میهن پرستانه ترین غذاهای مکزیک به شمار می رود که می توانید در مواد تشکیل دهنده آن، سه رنگ پرچم این کشور را ببینید؛ به این صورت که داخل فلفلِ سبز رنگ پوبلانو (Poblano) را با پیکادیلو (Picadillo) پر می نمایند که مخلوطی از گوشت تکه شده، میوه و ادویه جات است. سس با طعم گردوی آن، رنگ سفید و دانه های انار نیز رنگ قرمز پرچم را به نمایش می گذارند.

6. ایلوته

تقریباً در کنج بیشتر خیابان های مکزیک، ایلوته (Elote) می فروشند که به معنی ذرت است. روش سنتی تهیه آن، به این شکل بوده که ابتدا ذرت ها را خوب می پزند و بعد یک چوب از وسط آن ها رد می نمایند تا مثل بستنی خورده شود. اما نوع دیگر آن، همان ذرت مکزیکی معروف است که دانه های ذرت را داخل جایی مثل لیوان انباشته می نمایند و رویش، مقدار زیادی سس پنیر، نمک، خامه، لیمو، کره و پودر چیلی می ریزند.

7. انچیلادا

اِنچیلادا (Enchiladas)، به دوره تمدن مایا (Maya) برمی شود که مردم، نان تورتیا را دور ماهی های کوچک می پیچیدند و نوش جان می کردند. امروزه همچنان از نان تورتیلا استفاده می شود و داخلش را با گوشت، حبوبات، پنیر، غذای دریایی و سبزیجات پر می نمایند و روی آن، سس تندی می ریزند و برای صبحانه می خورند.

8. موله

موله (Mole)، نوعی سس معروف مکزیکی است و انواع بی شماری دارد که در تهیه همه آن ها، بیش از 20 ماده را با هم مخلوط می نمایند. در پخت این سس، از یک یا انواع مختلفی از فلفل استفاده می شود و باید آن را برای مدت طولانی، به طور مداوم هم زد تا خراب نشود. معروف ترین نوع آن، موله پوبلانو (Mole Poblano) است که رنگی قرمز دارد و آن را همراه بوقلمون یا مرغ سرو می نمایند.

9. گواکاموله

بدون شک گواکاموله (Guacamole)، یکی از پرطرفدارترین سس های مکزیکی به حساب می آید؛ اما کمتر کسی پیدا می شود که مطلع باشد این سس، متعلق به دوره آزتک ها (Aztecs) است. این سس از آووکادوی له شده، پیاز، گوجه، آبلیمو و فلفل های تند درست می شود و گاهی هم، یک یا دو حبه سیر به آن اضافه و در کنار غذاهای دیگر سرو می نمایند. گاهی اوقات نیز گواکاموله را به صورت غذای مجزا، همراه با چیپس تورتیا میل می نمایند.

10. تاماله

در دوره تمدن مایا و آزتک ها، مردها قبل از رفتن به جنگ، تاماله (Tamales) می خوردند تا نیروی کافی برای مبارزه داشته باشند. برای تهیه این غذا، دسته های خمیر ذرت را با مواد مختلفی از گوشت و پنیر گرفته تا فلفل، میوه، سبزیجات و موله پر می نمایند؛ سپس برگ موز یا پوست سفت ذرت را دورشان می پیچیند و می گذارند تا بخارپز شود. حواستان باشد قبل از خوردن تاماله، حتماً پوست دورش را دربیاورید.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1397

به "غذاهای رنگارنگ و خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای رنگارنگ و خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید