قابلیت مصاف با خارجی ها؛ پاشنه آشیل چرخه انتخابی کشتی

به گزارش مجله آی سیب، ابراهیم جوادی در مصاحبه با خبرنگاران، با اظهار خوشبینی نسبت به اجرای چرخه انتخابی تیم های ملی گفت: با توجه به اینکه چرخه انتخابی می تواند نوعی قانونمندی و عدالت را در بحث انتخابی نفرات تیم ملی ایفا نماید، می توان این مساله را با فال نیک گرفت. اما تجربه سالهای گذشته نشان داده شاید نتوان صد درصد و قطعی به این چرخه اکتفا کرد.

قابلیت مصاف با خارجی ها؛ پاشنه آشیل چرخه انتخابی کشتی

وی توضیح داد: ما در سالهای گذشته هم مصوبات قانونی مثل فرایند انتخابی تیم ملی را داشتیم که مدعیان تیم ملی باید با گذر از این فیلتر به دوبنده تیم ملی می رسیدند، اما واقعا نمی شد تمامی نفرات تیم ملی را تماما طبق همین فرایند انتخاب کرد. به عنوان مثال بعضی از کشتی گیران در رقابتهای انتخابی داخلی می توانستند تمامی رقبای خود را شکست دهند، اما در نخستین میدان بین المللی در برابر رقبای خارجی، روحیه خود را باخته و نتیجه را واگذار می کردند. اینجا بود که شورای فنی وارد عمل می شد تا این مشکل را با توجه به شایستگی های آن کشتی گیر حل و فصل کند.

دارنده مدال برنز المپیک ادامه داد: ما در آن موقع به عنوان عضو شورای فنی به این کشتی گیران فرصت می دادیم تا قبل از حضور در ترکیب تیم ملی، در چندین تورنمنت بین المللی شرکت کند و به قول معروف با رقبای خارجی سرشاخ گردد. بدین ترتیب استرس رویارویی با حریفان خارجی از بین می رفت و این کشتی گیران می توانستند عیار واقعی خود را در میادین بین المللی نشان دهند.

جوادی اضافه نمود: به همین دلیل است که می گویم نمی توان صد درصد به پیروزی کشتی گیران در رقابتهای انتخابی اکتفا کرد و باید بعضی از آنها را در چارچون قانون در چندین مصاف خارجی هم محک زد. در نهایت می توان گفت این موضوع می تواند به پاشنه آشیل چرخه انتخابی تبدیل گردد، مگر اینکه متولیان فدراسیون بتوانند در این خصوص، تصمیمات منطقی و سازنده ای را اتخاذ نمایند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در سرانجام با مثبت خواندن اجرای چرخه انتخابی ادامه داد: در دوران حضورم به عنوان کشتی گیر در ترکیب تیم ملی، همیشه طبق قانون انتخابی به مسابقات مختلف اعزام شدم. در آن موقع هم تاکید فراوانی بر حضور تمامی مدعیان در انتخابی بود و کسی توجهی به عنوان جهانی و المپیکی کشتی گیران نداشت. همه باید در انتخابی حضور پیدا می کردند و با پیروزی بر تمامی حریفان به ترکیب تیم ملی می رسیدند. به خاطر دارم حتی برای اعزام به تورنمنت های تدارکاتی بین المللی هم باید از فیلتر رقابتهای انتخابی می گذشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1062

به "قابلیت مصاف با خارجی ها؛ پاشنه آشیل چرخه انتخابی کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت مصاف با خارجی ها؛ پاشنه آشیل چرخه انتخابی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید