مانور مشترک انگلیس و فرانسه با قبرس

به گزارش مجله آی سیب، انگلیس در اقدامی کم سابقه طی ده های اخیر شمار قابل توجهی از نیروهای دریایی خود را در سواحل قبرس مستقر نموده تا سهمی از حضور در این منطقه کم ثبات داشته باشد.

مانور مشترک انگلیس و فرانسه با قبرس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از یورونیوز، شرکت در مانورهای دریایی مشترک با نیروهای فرانسه و قبرس در شرق مدیترانه بخشی از آن چیزی است که بریتانیا به عنوان تعهد این کشور در قبال امنیت اروپا پس از بریگزیت بر آن تاکید دارد.

نیروهای دریایی انگلیس تا کنون به همراه یگان های دریایی فرانسه و قبرس چندین تمرین نظامی در این منطقه برگزار نموده اند؛ این در حالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شده که لندن یک ناوسرفرماندهی را نیز برای تمرین های آینده و حضور پررنگ تر لندن به سوی آب های قبرس روانه می نماید.

یکی از این تمرین ها روز سه شنبه در قالب یک نیروی ضربتی متشکل از سه کشتی جنگی با موضوع و راهنمایی ناو اچ ام اس آلبیون انجام شد که در آن یک ناو و بالگرد قبرس و یک ناوچه فرانسوی نیز شرکت داشتند.

کاپیتان فیل دنیس، معاون فرمانده نیروی ضربت یاد شده به آسوشیتدپرس گفت: انگلیس ضمن همکاری با متحدان و شرکای ناتو در صدد اثبات تعهد خود برای مشارکت در تامین امنیت اروپا است.

مقامات نظامی بریتانیا همچنین تاکید دارند که تمرین های مشترک با نیروهای دریایی قبرس در مدیترانه نشانه تعهد مشترک دو طرف برای ایفای نقش در ثبات و امننیت منطقه ای و مناسبات دفاعی دو جانبه است.

معاون عملیات ضربت نیروهای مشترک بریتانیا، فرانسه و قبرس همچنین قبرس را یک شریک جدی برای لندن در شرق مدیترانه قلمداد نموده است.

لندن پس از استقلال قبرس و خروج این کشور از استعمار بریتانیا در سال 1960 میلادی همچنان دو پایگاه نظامی خود را در این جزیره واقع در شرق مدیترانه حفظ کرد.

این تمرین ها در حالی انجام می گردد که تنش میان قبرس با همسایه اش ترکیه بر سر عملیات اکتشاف، حفاری و بهره برداری از منابع نفت و گاز در آب های اطراف این جزیره از چندی پیش بالا گرفته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1282

به "مانور مشترک انگلیس و فرانسه با قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور مشترک انگلیس و فرانسه با قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید